Nrpladelys

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Hej alle sammen
Jeg købte nogle LED pære fra ebay, men de begyndte at "smelte"
Så i min raseri, købte jeg 4 stks normale pære. 2 til postitions lys og 2 til nr.plade lys.
Skiftede dem, og nu vil ventre nrpladelys ikke tænde. Den melder fejl på intrumentbrædt
Jeg har målt strømmen igennem med et voltmeter, men den er på 0(tog ventre nr pladelys pære ud, og målte gennem fatningen)
Pillede alt beklædningen af, og under hinden,kan jeg IKKE finde noget kabelbrud eller noget andet. Jeg har ledt med lys og lygte,
Hvad gør jeg?
Nr 2 er at jeg kan hellere ikke åbne min baggagerum med nøglen. Nøglen drejer lidt og så stopper den. vil ikke give "fullpower" da jeg er bange for at knække nøglen.
Ronny¨w211 e270 03
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Nrpladelys

Indlæg af Alex B J »

Hvis du vil have noget ordenligt led skal det være en helt modul som sættes i og ikke de skod løsninger med led i den normale fatning...
http://www.ebay.de/itm/LED-Kennzeichenb ... SwnDZUJEa3
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Hej og tak for svar.
Jeg skal iKKE have LED lys mere. Skal være de alm.
Hvad skal jeg gøre, for at få venstre side til at lyse
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Kører de 2 på samme sikring eller hver for sig?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Nrpladelys

Indlæg af Alex B J »

Gør dig selv den tjeneste at lade være med at måle direkte i fatningen,men i stikket som er på dine ledninger som går ind.

Hvor ved du fra du ikke har kabelbrud? har du udmålt din ledning fra start til slut eller bare brugt dine øjne,hvis det sidste er tilfældet kan du intet konkludere ang kabelbrud...

Hvis din bagerumslås tørner dårligt kan forklaringen være at den sjældent bliver brugt(skidt og snavs)her kan låsespray hjælpe,har den iøvrigt nogensinde virket problemfrit?

Jeg syntes iøvrigt at led er fint til nummerplade belysning og evt i form af et sæt carlsson kørerlys som monteres som en komplet løsning samme med tågelygtehuset
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Nrpladelys

Indlæg af Kuha »

Ronny85 skrev:Hej alle sammen
Jeg købte nogle LED pære fra ebay, men de begyndte at "smelte"
Så i min raseri, købte jeg 4 stks normale pære. 2 til postitions lys og 2 til nr.plade lys.
Skiftede dem, og nu vil ventre nrpladelys ikke tænde. Den melder fejl på intrumentbrædt
Jeg har målt strømmen igennem med et voltmeter, men den er på 0(tog ventre nr pladelys pære ud, og målte gennem fatningen)
Pillede alt beklædningen af, og under hinden,kan jeg IKKE finde noget kabelbrud eller noget andet. Jeg har ledt med lys og lygte,
Hvad gør jeg?
Nr 2 er at jeg kan hellere ikke åbne min baggagerum med nøglen. Nøglen drejer lidt og så stopper den. vil ikke give "fullpower" da jeg er bange for at knække nøglen.
Ronny¨w211 e270 03
Du skal undersøge om det er + eller - der mangler. Mål med voltmeter i forhold til den lampe der virker.
Så kommer du lidt videre i fejlsøgningen.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Tak for svar. Hvordan i himlens navn, kommer jeg ind til "fatningen" altså selve stikket.
Jeg har nær flået hele min nrpladeramme i stykker. Har også pillet inderbeklædningen af, men kan ikke se hvordan jeg får den ud
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Nrpladelys

Indlæg af Alex B J »

De sidder da bare med 2 plaststyr som på mange andre biler
http://www.motor-talk.de/forum/lampenei ... 12581.html

Med mindre den er faceliftet med cromekant så er det et helt plastblænde stykke som sidder med 3 bolte og plastsrtyr som skal af
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Har prøvet. Kan ikke få den af. Min bil er fra 03
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Nrpladelys

Indlæg af Alex B J »

Sidder der et blændstykke skal det af.
Du skal have lamperne ud og det er kun den løsning,måske tidligere ejer har limet dem i pga knækket tappe
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Nrpladelys

Indlæg af Ronny85 »

Jeg prøver
Tak
Besvar