Hilfe !!
Re: Hilfe !!
Hvad er baggrund for spm .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Hilfe !!
Værksted vil skifte det, men hvorfor vides ikke !?Alex B J skrev:Hvad er baggrund for spm .
Og hvad et spjældhus laver i en dieselbil, aner jeg ikke
ZOOM ZOOM.
Re: Hilfe !!
Mon ikke det er gasspjæld.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Hilfe !!
Hvor mener du gasspjæld i en diesel skulle sidde ?Alex B J skrev:Mon ikke det er gasspjæld.
ZOOM ZOOM.
Re: Hilfe !!
Cdi drosselklappe så kan du selv søge ...vI kan også kalde det luftspjæld ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Hilfe !!
Takker.Alex B J skrev:Cdi drosselklappe så kan du selv søge ...vI kan også kalde det luftspjæld ...
ZOOM ZOOM.
Re: Hilfe !!
Vil dit værksted skifte noget de ikke ved hvorfor de vil skifte? Eller vil de bare ikke forklare dig hvad de er og hvorfor de vil udskifte det?
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: Hilfe !!
??BWJ skrev:Se #3
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
-
- Indlæg: 53
- Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16
Re: Hilfe !!
Jeg er ikke mekaniker eller ekspert, men meget nysgerrig omkring vores herlige biler!
Hvis det er stell motoren ved manifoldet, der er tale om som nogen antyder, har jeg netop været igennem øvelsen!
Min tester sagde:
''Read Codes
2130-2 Stored&Current
Check component M55 (Inlet port shutoff motor).Short circuit to ground''
oversat til stell motoren ikke fungerede korrekt!
muligheder mekanisk eller elektronisk!
Som jeg har kunne læse mig til, er dette system en mindre heldig løsning.
Hvis en af flapperne arbejder sig løs er det vupti ind i motoren med motorskade til følge.
Stell motoren virker også til at havde problemer!
Her en økonomisk attraktiv løsning som virker på min bil w211 270cdi
1.
Jeg fik manifoldet af
2.
flapperne var løse og fuldstændig dækket ''tilsodet'' og arbejdede ikke korrekt
3.
stell motoren havde sat sig med flapperne i lukket position.
med det som udgangspunkt valgte jeg følgende:
1.
fjerne drosselflapper i manifold, vigtig at bevarer selve ''holderen' hvor flapperne sad i,
idet de sørger for at ny pakning holder tæt, imellem motor og manifold
2.
afrense manifold og andre tilsodet dele.
3.
fræse 5 gevind til 12mm bolte, hvor flapperne kom op igennem manifoldet før.
4.
Derefter smører 2 komponent Poxipol i de fræsede huller.
5.
Jeg har lagt en ring af flydende pakning rundt omkring det fræsede hul i toppen
6.
bolt med skive skrues nu ned i det fræsede gevind.
hermed er manifoldet tæt og boltene kommer til at sidde der i bilens tid!
Stell motoren!
7.
stell motoren er tilsyneladende en svejset kasse, men jeg fik renset og aktivet armen, da den mekanisk tidligere sad fast.
8.
stell motoren blev monteret igen, naturligvis uden tilkopling, idet hvis den fungerede, så ville signalet til ECU, sige: ''alt OK!''
9.
Det hele blev samlet med det resultat, at bilen kører som en drøm!
10.
Hvis det er den elektroniske del af stell motoren, der ''fejler'', er her en løsning!
Frakople stikket fra stell motoren, derefter i hun-stikket sætte en 4,7 ohms modstand imellem PWM signalet og 12v signalet.
sørg for at ''seale'' efterfølgende imod snavs og fugt
Dette betyder, at svaret fra stell motoren til ECU bliver: alt OK!!!
Den samlede omkostning for ovennævnte var kr. 300,- inkl. originale manifold-pakninger!
Ovennævnte løsning skulle ikke give nævneværdig forskel i brændstofs-økonomi eller ydelser,
ifølge de der tidligere har benyttet sig af denne løsning!
Hvis det er stell motoren ved manifoldet, der er tale om som nogen antyder, har jeg netop været igennem øvelsen!
Min tester sagde:
''Read Codes
2130-2 Stored&Current
Check component M55 (Inlet port shutoff motor).Short circuit to ground''
oversat til stell motoren ikke fungerede korrekt!
muligheder mekanisk eller elektronisk!
Som jeg har kunne læse mig til, er dette system en mindre heldig løsning.
Hvis en af flapperne arbejder sig løs er det vupti ind i motoren med motorskade til følge.
Stell motoren virker også til at havde problemer!
Her en økonomisk attraktiv løsning som virker på min bil w211 270cdi
1.
Jeg fik manifoldet af
2.
flapperne var løse og fuldstændig dækket ''tilsodet'' og arbejdede ikke korrekt
3.
stell motoren havde sat sig med flapperne i lukket position.
med det som udgangspunkt valgte jeg følgende:
1.
fjerne drosselflapper i manifold, vigtig at bevarer selve ''holderen' hvor flapperne sad i,
idet de sørger for at ny pakning holder tæt, imellem motor og manifold
2.
afrense manifold og andre tilsodet dele.
3.
fræse 5 gevind til 12mm bolte, hvor flapperne kom op igennem manifoldet før.
4.
Derefter smører 2 komponent Poxipol i de fræsede huller.
5.
Jeg har lagt en ring af flydende pakning rundt omkring det fræsede hul i toppen
6.
bolt med skive skrues nu ned i det fræsede gevind.
hermed er manifoldet tæt og boltene kommer til at sidde der i bilens tid!
Stell motoren!
7.
stell motoren er tilsyneladende en svejset kasse, men jeg fik renset og aktivet armen, da den mekanisk tidligere sad fast.
8.
stell motoren blev monteret igen, naturligvis uden tilkopling, idet hvis den fungerede, så ville signalet til ECU, sige: ''alt OK!''
9.
Det hele blev samlet med det resultat, at bilen kører som en drøm!
10.
Hvis det er den elektroniske del af stell motoren, der ''fejler'', er her en løsning!
Frakople stikket fra stell motoren, derefter i hun-stikket sætte en 4,7 ohms modstand imellem PWM signalet og 12v signalet.
sørg for at ''seale'' efterfølgende imod snavs og fugt
Dette betyder, at svaret fra stell motoren til ECU bliver: alt OK!!!
Den samlede omkostning for ovennævnte var kr. 300,- inkl. originale manifold-pakninger!
Ovennævnte løsning skulle ikke give nævneværdig forskel i brændstofs-økonomi eller ydelser,
ifølge de der tidligere har benyttet sig af denne løsning!
Re: Hilfe !!
jeg kalder det et stopspjæld for det lukker for luften til motoren så den stopper bedre. Som regel er det fuld af koks og mister fuld bevægelse med det resultat at motorlampen lyser