Teknik og expertise viden vdr. MB A160 og MB Vito D110

Alt vedrørende teknik
Besvar
BirgerH
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18. jul 2012, 08:44

Teknik og expertise viden vdr. MB A160 og MB Vito D110

Indlæg af BirgerH »

Hej. Jeg overvejer kraftigt at melde mig ind i MB clubben. Har for mange år siden været medlem i et forum vist nok på Myspace som er lukket nu mener jeg.
Jeg søge specifik viden om familiens to nuværende MB'er !
En MB Vito D 110 fra 97 og specielt min kones lille MB A160 fra 98 hvor luftmængdemåleren er ved at blive repareret.. .. Det jeg derfor spørger om er om jeg i klubben og hos medlemmerne vil kunne finde de informationer jeg søger om de to biler..
Vi har kørt MB i mange år og min allerførste var en stor gammel Düsseldorfer ks.vogn MB 508 en herlig bil som jeg skiftede til en mindre MB 309 D. Igennem 10 år havde jeg en MB 190 fra 87 en fantastisk bil som jeg rigtigt gerne ville eje igen.
Men som sagt er den der lille A 160 ved at tage pippet fra mig og ingen, selv mekanikkere, ved specielt meget om den. Jeg vil jo helst reparere mine biler selv, men det har sine begrænsninger med alt det elektronik der er hælt i den. Som skrevet har vi sendt luftmængdemåleren til Holland for at blive lavet og det er dyrt og et sats som vi går ud fra er det rigtige da vi har spurgt virkelig sagkyndige MB folk om og flere steder er der blevet fortalt at det er en svaghed mange af dem har. I starten da A klassen kom skiftede man mange mængdemålere uden beregning. Men det er ligesom lidt sent at komme med nu. Viste øvrigt ikke at de havde den skavank for så havde jeg nok sikret mig at den var skiftet og øv det var den ikke. Håber I kan hjælpe mig med min lange forespørgsel. Med Venlig Hilsen Birger Helberg mail:Birger@HelbergFamilien.dk
BirgerH
Besvar