Service Brake, visit workshop

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af BWJ »

hyrden skrev:De 230 km/t er nu et tænkt tilfælde og ville ikke være mig selv men kunne jo tænkes at være den der overtog bilen til sin tid :shock:
Nåe ok, troede du var "helt på månen"
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af tømreren »

BWJ skrev::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Det er MINDST en lige så syg tanke, at køre i nærheden af 230 Km/t med familien ombord,- og i det hele taget :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Vi har alle vores meninger om dette og hint, men jeg synes ikke denne bemærkning hører hjemme her. Den burde du have holdt for dig selv.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:
BWJ skrev::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Det er MINDST en lige så syg tanke, at køre i nærheden af 230 Km/t med familien ombord,- og i det hele taget :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Vi har alle vores meninger om dette og hint, men jeg synes ikke denne bemærkning hører hjemme her. Den burde du have holdt for dig selv.
Tjoee, men det er jo et debat forum, hvor man kan have en offentlig mening, uanset om den er ilde hørt ell. ej. :wink:
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af tømreren »

BWJ skrev:
tømreren skrev:
BWJ skrev::roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Det er MINDST en lige så syg tanke, at køre i nærheden af 230 Km/t med familien ombord,- og i det hele taget :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Vi har alle vores meninger om dette og hint, men jeg synes ikke denne bemærkning hører hjemme her. Den burde du have holdt for dig selv.
Tjoee, men det er jo et debat forum, hvor man kan have en offentlig mening, uanset om den er ilde hørt ell. ej. :wink:
Fuldstændig korrekt.

Derfor udtrykte jeg MIN mening :wink:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af BWJ »

:lol: :lol:
ZOOM ZOOM.
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af Ronny85 »

Æder Mercedes den ikke selv. Hørte en ven sige at sbc plejer Mercedes at æde
hyrden
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. dec 2013, 19:47

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af hyrden »

Har talt med Mercedes om garanti på SBC. Fik at vide det er flere år siden de skiftede SBC u/b, den går desværre ikke længere og slet ikke på en 14 år gammel bil.
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: Service Brake, visit workshop

Indlæg af Kjensen »

hyrden skrev:Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.

Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.

Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken :cry: så 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.

En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.
Det som undrer mig, er at MB ikke kan forlænge din SBC med 100.000 bremsninger.
Det gjorde de uden at blinke på min E320CDI.
Jeg fik den besked at MB kunne forlænge levetiden én gang med de 100.000.

Taler vi så sikkerhed, så må MB forlængelse jo være en erkendelse af at en enhed sagtens kan bremse trygt mere end de 300.000 tryk fra start.
Besvar