Side 1 af 2

Service Brake, visit workshop

: 2. jul 2016, 10:12
af hyrden
Har fået en fejlmelding (hvid) "Service brake, visit workshop" på min e500 w211 årg. 2003, 158.000 km, muligvis fejl på SBC. Den bremser fint og SBC fungerer, nogen der har erfaringer med rep. renovering eller hvad det ellers kan være?

Re: Service Brake, visit workshop

: 2. jul 2016, 12:12
af Alex B J
Fejlkoden er vigtig da den indikerer hvad som er galt,så den er du nød til at få udlæst..

Re: Service Brake, visit workshop

: 2. jul 2016, 13:34
af hyrden
Ja, du har ret, det skal gøres :D

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 08:49
af JTC
det plejer det svære at være blokken som skal skiftes, har før set det ved så lavt km tal

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 09:14
af hyrden
Tja, vi må se når fejlkoden er læst. Kan man nulstille den? Evt. sætte en brugt i?

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 09:32
af Alex B J
Problem med en brugt er at du skal vide hvor mange cyklusser som er tilbage i enheden .
Mht reset af tæller er det udført ,det som er hagen er at du nulstiller enheden/levetid og at du måske opnår at stå med noget som fejler lige pludselig pga slidtage ....
Søg på nettet - sbc unit reset evt
Den brugte kan jo også være nulstillet ,så begynder det at blive lumskt
Jeg er ikke klar over om du kan aflæse om unit har været ændret i tæller

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 11:49
af hyrden
Tak for svarerne, er det SBC enheden, må den heller blive skiftet, skal på værksted på onsdag og så må vi se hvad diagnose testen melder af fejl.

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 12:25
af jensen
På 158.000 km bør den ikke være brugt op det er først ved 300.000 bremsninger den skal komme med den fejl

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 14:30
af hyrden
Det var faktisk også min konklusion Jensen :D så jeg håber du har ret.

Re: Service Brake, visit workshop

: 4. jul 2016, 16:02
af BWJ
På en by-taxi er 300.000 bremsninger ikke mange,i dette tilfælde <2 pr. km.

Re: Service Brake, visit workshop

: 6. jul 2016, 15:24
af Ronny85
Skriv lige, hvad du finder ud af?

Re: Service Brake, visit workshop

: 7. jul 2016, 09:59
af hyrden
Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.

Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.

Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken :cry: så 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.

En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.

Re: Service Brake, visit workshop

: 7. jul 2016, 14:58
af BWJ
hyrden skrev:Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.

Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.

Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken :cry: så 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.

En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: Det er MINDST en lige så syg tanke, at køre i nærheden af 230 Km/t med familien ombord,- og i det hele taget :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: Service Brake, visit workshop

: 7. jul 2016, 15:20
af JTC
hyrden skrev:Testen sagde klart at SBC Hydraulikenhedens levetid var slut. Har også i al den tid jeg har haft bilen (3 år) næsten kun kørt by kørsel og kan se på servicebogen og intervallet mellem service besøg der ikke er kørt mange km så det tyder også på tidligere meget bykørsel, så SBC levetid trods det lave antal km kan nok forklares derhen.

Drøftede muligheder med mit værksted om en brugt var en god ide. De havde på kunders foranledning forsøgt men med dårligt resultat da en var utæt og en anden kunne ikke programmeres så den passede til bilen, og det endte med at blive mere kostbart for kunden end en ny SBC.

Har derfor bedt dem bedt dem sætte en ny i da jeg ikke vil "snyde" ved at nulstille og dermed sætte min og familiens sikkerhed på spil. E500 - 230 km/t ned af autobahn - SBC går død, tør næsten ikke tænke tanken :cry: så 10,5 K er givet godt ud i det tilfælde.

En sidste ting er jeg ikke har samvittighed til at sælge min Mercedes når den tid kommer med en nulstillet tæller.
Du har gjort det rigtige! det er bekostelig del, men der altså tale om sikkerhed for dig selv, dine medmennesker og andre trafikanter. Ser det svære alt for tit at folk spare på det område med at købe brugt eller nulstille tælleren og det er efter min mening, bare ikke i orden.

Re: Service Brake, visit workshop

: 7. jul 2016, 15:28
af hyrden
De 230 km/t er nu et tænkt tilfælde og ville ikke være mig selv men kunne jo tænkes at være den der overtog bilen til sin tid :shock: