Sub i hattehylde?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Sub i hattehylde?

Indlæg af Sessal3 »

Hej jeg har en avandgarde e280 fra 07 uden harman karman anlæg men bare med command og alm højtallere , der er dem i dørene og så i instrumentbordet , sidder så og kigger på nettet og kan se at der er en sub i hattehylden i nogle biler , og mit spørgsmål er om det kun er dem med harman karmam ?


Er denne her jeg kigger på http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W211-E- ... SwuhhXVw~4

På billedet har jeg dem alle undtagen hattehylden
Vedhæftede filer
W211_50033.jpg
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Alex B J »

Du kan da bare opgradere til hk evt uden centerhøjttaler i instrumentbord .
Jeg ved dog ikke hvor god kvali det er nogle gange bliver man skuffet også på sub området
Her er et sæt

https://www.ebay.de/itm/252367875830

Jeg kunne også godt finde på at installere pro Logic med center højttaler ,men eftersom jeg gerne vil opgradere min command til ntg 2,5 skal der også bruges en ntg 2,5 forstærker fra hk
Dog tror sælgerne af ntg 2,5 enheder stadig at det er guld de har til salg
Hk subberne har enheder ved siden af basenheden.
Epc siger bare at den sub du linker til er til w211 serien
Hvad med signal og delefilter til sub ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Sessal3 »

Ja er sikkert også ligesom bose i audi , der fik jeg monteret bose i og der var diskanter det samme om det var bose eller audi så gør nok ikke noget ang den i instrument bord

Ja ku godt tænke mig at høre harman sættet om det er noget bedre end det jeg har eller om man skal ud og investere i nogle helt andre højtalere

Okay har du hørt 7.1 sættet og er det godt ?

Hvad ligger de 2.5 i da ? har lidt småridser i min command som kun er NTG1 i de koster også kassen kan jeg se , menuen ser også meget federe ud i 2.5 synes jeg :)

opdagede kun lige sent i går aftes at der var et tomt hul hul i hattehylden , men skal tjekke idag om der ligger nogen kabler til sub og delefilter for ellers kan det nok ikke svare sig at få lagt en i tænker jeg , går ud fra det kræver ny forstærker så
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Alex B J »

2,5 er vejen frem ,harddisk baseret osv ,indbygget bt og fed grafik
Desværre koster de tit fra 5000kr og op ,ser dem nogle gange til 500 euro også ...
Vælger du 2,5 løsning kræver det også ntg 2,5 forstærker hvis det skal bruges med hk
Vælger du 2,5 alene sammen med din nuværende ntg 1 gateway skal enheden omkodes med Star ...for at smide lyd ud ,det er ligesom audi dsp unit som også skal ændres til brug med anden forstærker
Der ligger ingen kabler om du kan få et kabelnet til til din nuværende gateway så den kan styre sub aner jeg ikke
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Sessal3 »

Ja okay er også en slags penge, men lige nu kigger jeg på bluetooth boks nu som koster 3000 kr for at kan få musik ind over :) og så kan man ligesågodt gi det extra og ha den anden radio

ja okay var jeg ikke klar over audi også skulle , men jeg havde en alpine radio sat til og så en omformer til forstærkeren :)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Alex B J »

På ntg 2,5 er der vist spærret for musikstreaming via bt,det er kun til tale og telefoni mig bekendt..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Sessal3 »

Okay træls så skal jeg ud og købe den boks til 3000 kr :/
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Sub i hattehylde?

Indlæg af Alex B J »

Jeg ved ikke om der kan åbnes mht kodning i anlægget for det...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar