Aircon problemer!

Alt vedrørende teknik
Besvar
mercedes270
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16

Aircon problemer!

Indlæg af mercedes270 »

Min e w211 270cdi har problemer med aircon.
Jeg fik påfyldt freon hos et firma, speciale med påfyldning,
men efterfølgende fungerede systemet ikke.
blæste ikke kold luft!.

De oplyste, at det måtte være elektronisk eller styrekonsolet

Skal lige sige, at bilen har på et tidligere tidspunkt fået ''polvendt'' minus til plus og omvendt ved tilslutning til startbatteriet!

Efterfølgende mistede systemet langsomt freon.

Der er naturligvis en utæthed, men mærkeligt at systemet ikke fungerede straks efter?
Jeg er lidt nervøs for at der er kompressoren der er defekt!

Er der nogle gode bud på problemet?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Aircon problemer!

Indlæg af Alex B J »

Du fik efterfyldt hos et firma - duede aircon problemfrit inden ?

Eftesom du ikke har fået udlæst fejl er det svært at smide et bud ,men jeg fyldte mit eget anlæg op for et stykke tid siden og havde tænding på under jobbet det resulterede i at den registrerede trykfald og spærrede for køling ,dog havde jeg en blinkede diode i min aircon knap på climatastaturet,det duede først igen ved fejl slet .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
mercedes270
Indlæg: 53
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:16

Re: Aircon problemer!

Indlæg af mercedes270 »

Alex B J skrev:Du fik efterfyldt hos et firma - duede aircon problemfrit inden ?

Eftesom du ikke har fået udlæst fejl er det svært at smide et bud ,men jeg fyldte mit eget anlæg op for et stykke tid siden og havde tænding på under jobbet det resulterede i at den registrerede trykfald og spærrede for køling ,dog havde jeg en blinkede diode i min aircon knap på climatastaturet,det duede først igen ved fejl slet .
Hej Alex!
Tak for dit svar!
Aircon fungerede ikke før påfyldning, kun varm lunken luft!

Prøvede igår at trykke på monteringstudsen for freon og der kom en smule tryk-freon ud og så var der ikke mere!
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Aircon problemer!

Indlæg af Alex B J »

Jamen så er der jo en læk og så skal du jo have lavet en lidt grundigere indspektion end en fyldestation kan tilbyde dig..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar