Skift af gear de første 5 km ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Sessal3 »

Hej er blevet ejer af en dejlig w211 07 e280

er dog lidt nysgerig hvordan jeres gear skifter når bilen lige er startet og er kold
når min er kold skifter den en smule hårdere fra første til andet de første par km , tænker om det er olien der lige skal blive varm og pumpes rundt i sådan en kasse , når den er blevet varm skifter den helt som den skal går jeg ud fra da det er super behageligt der :)
Lige da jeg fik den skiftede den hårdere men lavede sådan en reset af gearbox og derefter blev den meget bedre skal det siges , men som sagt når den er kold skifter den lidt hårdere og ikke silkeblødt som i de andre gear og når den er blevet varm
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Alex B J »

Det gør min også ,det er jo ikke nye biler mere og slidtage osv spiller ind ,du kan evt ved næste olieskift på din kasse få den skyllet eller gøre det selv
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Sessal3 »

Okay rart at vide at det ikke kun er min så :) hvordan skyller du din selv ? måske man sku gi den sådan en tur så
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Alex B J »

Det er nemt nok,jeg bruger en oliepåfylder med studs som skrues i kassen,magen til dsg håndpåfylder,afmontere olieretur slangen som kommer fra din oliekøler og forlænger den med en slange som føres over i en balje eller en dunk.
Starter bilen op og sørger for at der hele tiden føres olie op i din kasse,eftersom oliekredsløbet er brudt og din olie ikke føres tilbage i kassen,så vil det til sidst være ren olie uden snavs som kommer ud,til sidst afmontere du dit bundkar og skifter filter og følger proceduren for olieskift for 722,9 kasse.

Du kan se oliepåfylder på denne side,til en fin pris iøvrigt..

http://mekoservice.dk/uploads/1364465296.pdf

Mange gørdetselv værksteder har også de oliepåfyldere efterhånden
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Sessal3 »

Okay mange tak :) jeg hører lige om der ikke sku være en kammerat som skulle ha sådan en påfylder liggende da mange har dsg ellers må jeg investere i sådan en bandit
Hvor mange liter har du ca kørt igennem inden den er ren i din ? bare hvor meget jeg skal ha hjem ud over den mængde som skal være i kassen til sidst
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Alex B J »

Til skyl er forventet forbrug mellem 10-20 liter.
Så med 20 liter ekstra er du sikker.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Skift af gear de første 5 km ?

Indlæg af Sessal3 »

Ok tak :)
Besvar