Øv øv opstart af ny renoveret motor havareret

Alt vedrørende teknik
marmint
Indlæg: 78
Tilmeldt: 20. jan 2010, 14:43

Re: Øv øv opstart af ny renoveret motor havareret

Indlæg af marmint »

Hej

Det er en anden motor, men interessant alligevel!

Https://clubgwagen.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=7525
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Øv øv opstart af ny renoveret motor havareret

Indlæg af Climatec »

Nå lige en opfølgning på denne tråd.

Topstykket er blevet udsk. Og motoren går som en drøm.

Omend den bruger lidt olie og oser lidt lige i starten. Men dette har jeg hørt er helt normalt da nye stempelringe og Olieskraberinge lige skal passes til. Det bliver og også mindre og mindre.

Men det resulterede et par sjove oplevelser.

1 tur. Det skal siges jeg bor langt ude på landet, hvor kragerne er 3 generations. Nå første tur, jeg får kørt hjemme fra og efter ca 1 min begynder den at ose, men nå den stopper jo. Men da jeg kommer ind i vores næreste lille landsby som består af 1 stk T kryds gør jeg mig pænt klar til at overholde min vigepligt, og jeg holder der i røg og damp, næsten godt skjult, da min Mercedes lidt yngre fætter kommer rullende, en fin ny c klasse med side stafferinger hvor det tydeligt selv gennem min olie sky kunne se at der vist nok stod politi.
Men jeg er høflig opdraget, så da de hængte ud af først forruden og derefter begge 2 ud af sideruden, syntes jeg ikke der var andet at gøre en at hilse pænt igen. Jeg ved ikke om de så mig. Men pludselig fik de travlt med at rette bilen op, da de havde kurs direkte imod fru Jensens stue.
Nå men efter som jeg ikke kunne se flere biler som jeg skulle holde for, og helt ærligt så ville jeg gerne videre, så kørte jeg.
Pga. Røgen kunne jeg ikke se meget af hvad der skete bag mig. Men jeg tror ikke fru Jensen fik uventede gæster.
Og lige så pludselig den var begyndt at ryge lige så pludselig stoppede den igen. Og politiet så jeg ikke mere til.

2 tur.
Efter mødet på min Mercedes lidt yngre fætter som er ansat ved politiet, valgte jeg at følge de gode råd om en lidt længere stille tur. Jeg jeg besøgte mine forældre, og efter at have holdt en god køre/ hviletids pause var jeg nu klar til at rulle hjem igen, nu måtte røgen have lettet lokalt, og politiet måtte have opgivet at finde mig. Så det var tid til at finde hjem.
Vel startet og efter ca 1 min så var der atter gang i rygeovnen, dog ikke så slemt. Men nok til at bagved kørende fandt det så interssant at han fandt mobil telefonen frem og begyndte at filme det, men nå enhver sin lyst, folks misundelse er en grim ting ;-)
Nå men ganske som før stoppede den med at ryge. Og heldigt nok for lige rundt om næste hjørne holdt der en politi bil. Men de havde travlt de havde lige anholdt en, og da jeg havde travlt med at komme væk, så så jeg ikke om staklen var kørende i en sølvfarvet Mercedes. Men skulle jeg have forsaget besvær for en anden af klubbens medlemmer så undskyldes der hermed på forhånd.

PS. Røgen og olie forbruget bliver mindre og mindre, og den køre godt.

Pps. Slkkompressor. Det er en special pasta motorværkstederne bruger til at smøre alle lejeflader med ved renovering, det holder længere end hvis man bare smurte med alm. Motor olie. Og er beregnet specielt til det.
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Besvar