Diesel tilsætning

Alt vedrørende teknik
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af HN9200 »

Prkdelta skrev:Hej forum

Tillader mig at komme med et lille indlæg, min MB har lige været på ruller og fik målt til 230 HK fik at vide at den nok skulle renses engang, det har jeg bestilt tid til nu (17/8) efter deres lille nummer som skulle tage over 3 timer vil den komme på rullefelt igen, så vender jeg tilbage her på forum :mrgreen: :D
Det lyder spændende, hvilken metode skal anvendes til rensningen. Er det rensning af indsprøjtning eller hvordan?

/Henrik
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Prkdelta »

HN9200 skrev:
Prkdelta skrev:Hej forum

Tillader mig at komme med et lille indlæg, min MB har lige været på ruller og fik målt til 230 HK fik at vide at den nok skulle renses engang, det har jeg bestilt tid til nu (17/8) efter deres lille nummer som skulle tage over 3 timer vil den komme på rullefelt igen, så vender jeg tilbage her på forum :mrgreen: :D
Det lyder spændende, hvilken metode skal anvendes til rensningen. Er det rensning af indsprøjtning eller hvordan?

/Henrik
Det ved jeg faktisk ikke, men er nok klogere efter den 17 8)
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Kuha »

Prkdelta skrev:
HN9200 skrev:
Prkdelta skrev:Hej forum

Tillader mig at komme med et lille indlæg, min MB har lige været på ruller og fik målt til 230 HK fik at vide at den nok skulle renses engang, det har jeg bestilt tid til nu (17/8) efter deres lille nummer som skulle tage over 3 timer vil den komme på rullefelt igen, så vender jeg tilbage her på forum :mrgreen: :D
Det lyder spændende, hvilken metode skal anvendes til rensningen. Er det rensning af indsprøjtning eller hvordan?

/Henrik
Det ved jeg faktisk ikke, men er nok klogere efter den 17 8)
Jeg syntes det er yderst spænende læsning disse indlæg.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af HN9200 »

Hej forum

Tillader mig at komme med et lille indlæg, min MB har lige været på ruller og fik målt til 230 HK fik at vide at den nok skulle renses engang, det har jeg bestilt tid til nu (17/8) efter deres lille nummer som skulle tage over 3 timer vil den komme på rullefelt igen, så vender jeg tilbage her på forum :mrgreen: :D[/quote]

Det lyder spændende, hvilken metode skal anvendes til rensningen. Er det rensning af indsprøjtning eller hvordan?

/Henrik[/quote]

Det ved jeg faktisk ikke, men er nok klogere efter den 17 8)[/quote]

Hvordan gik det med dette - og hvordan blev det gjort? Fik det den ønskede effekt

/Henrik
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Prkdelta »

Så blev det min tur igen, havde desværre problemer med sikring til motorstyringen, en 25 amp, den gik da de skulle koble slanger til bilen og kunne den ikke starte, der gik noget tid for de fandt ud af at det var sikringen :cry:
Men problemet blev løst, de var lidt nærvøse ang. at tage alle de stik af igen så de gjorde det på en alternativ måde, men den fik renset indsugning og dyser og så på rullefelt igen, 231 HK. Og 532 Nm og så er den ikke helt færdig med at køre rens, de gav den en del i tanken, så de næste ca. 60 liter diesel er med til at rense.
Så alt i alt er jeg godt tilfreds.
PS som et plus er den også blevet noget mere ren mht. Udstødning gas.
8) 8) :mrgreen:
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af BWJ »

Hold da k..., hvis man virkelig kan hente en hel hestekraft ved at ofre flere hundrede kr. på en rensning, så vil jeg da ikke tøve med at bestille en rensning straks. :lol: :lol: :lol: :lol:
Senest rettet af BWJ 22. aug 2016, 16:10, rettet i alt 1 gang.
ZOOM ZOOM.
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Sessal3 »

Hvem fik du det lavet ved ?
Min kammerats audi a4 hentede 17 heste ved at få den renset ved landberg med maskine samt i tanken og røg tal blev forbedret væsentligt
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Prkdelta »

Det hele er lavet ved Scantune i Galten.

BWJ, hvad mener du med én hestekræft? Den havde 223 inden og 231+ mm. Den blev justeret til hurtigere respons fra lave omdr. + noget lavere mht. forurening.
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af BWJ »

Prkdelta skrev:Det hele er lavet ved Scantune i Galten.

BWJ, hvad mener du med én hestekræft? Den havde 223 inden og 231+ mm. Den blev justeret til hurtigere respons fra lave omdr. + noget lavere mht. forurening.
Du skriver lør aug 06, 2016 7:45 pm, at den har 230 Hk, og den 17/8 efter rensning har den 231 Hk, - så fandt jeg kuglerammen frem og fik det til 1 Hk. :lol:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Prkdelta »

BWJ skrev:
Prkdelta skrev:Det hele er lavet ved Scantune i Galten.

BWJ, hvad mener du med én hestekræft? Den havde 223 inden og 231+ mm. Den blev justeret til hurtigere respons fra lave omdr. + noget lavere mht. forurening.
Du skriver lør aug 06, 2016 7:45 pm, at den har 230 Hk, og den 17/8 efter rensning har den 231 Hk, - så fandt jeg kuglerammen frem og fik det til 1 Hk. :lol:

:mrgreen: :mrgreen: ok, men den havde 223 og slut 231 :D 8)
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af BWJ »

Prkdelta skrev:
BWJ skrev:
Prkdelta skrev:Det hele er lavet ved Scantune i Galten.

BWJ, hvad mener du med én hestekræft? Den havde 223 inden og 231+ mm. Den blev justeret til hurtigere respons fra lave omdr. + noget lavere mht. forurening.
Du skriver lør aug 06, 2016 7:45 pm, at den har 230 Hk, og den 17/8 efter rensning har den 231 Hk, - så fandt jeg kuglerammen frem og fik det til 1 Hk. :lol:

:mrgreen: :mrgreen: ok, men den havde 223 og slut 231 :D 8)
Ked af at jeg læser hvad der står, og ikke er i besiddelse af en chiptunet krystalkugle 8) :lol:
ZOOM ZOOM.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Zoom »

Jeg har også haft lidt erfaringer med forskellige "tilsætningsstoffer"

Jeg har tidligere brugt Lindemanns "Service Rens" for ca. hver 20.000 km, det har jeg haft rigtig gode erfaringer med - men det var da jeg brugte "billig" diesel fra Uno-X.

Har prøvet at køre med Bell-Add Diesel City i en periode, det synes jeg ikke gave nogen forskel overhovedet.

Jeg er i stedet gået over til at køre kun på Circle K - kørte 5-8 tanke på Miles Plus og veksler nu lidt mellem Miles og Miles Plus, jeg synes helt klart jeg kunne mærke forskel med en blødere motorgang / jævnere acceleration. Tror det er billigere i længden at køre med brændstof med additiv tilsat fra starten - desuden får jeg 21 øre rabat med brændstofkort + 50 øre pr. liter retur via ALKA's Tank & Tjen app, så alt i alt synes jeg godt jeg kan smide lidt flere penge pr. liter brændstof ;)

Har fået lavet en indsugningsrens (Bell-Add Servicerens 2D), sammen med en rullefeltstest før og efter - det gav 28 Nm og 8 HK, som også kunne mærkes. Regner med at jeg enten laver en indsugningsrens mere hjemme eller også kører jeg forbi Au2Sound og får lavet en mere grundig rens (de har en maskine der kan kobles på).

Har også fået lavet en motorrens i forbindelse med sidste service/olieskift (Bell-Add Servicerens 3), men det var mest bare for at få renset op - den havde trods alt næsten kørt 350.000 på det tidspunkt.
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af BWJ »

Zoom skrev:Jeg har også haft lidt erfaringer med forskellige "tilsætningsstoffer"

Jeg har tidligere brugt Lindemanns "Service Rens" for ca. hver 20.000 km, det har jeg haft rigtig gode erfaringer med - men det var da jeg brugte "billig" diesel fra Uno-X.

Har prøvet at køre med Bell-Add Diesel City i en periode, det synes jeg ikke gave nogen forskel overhovedet.

Jeg er i stedet gået over til at køre kun på Circle K - kørte 5-8 tanke på Miles Plus og veksler nu lidt mellem Miles og Miles Plus, jeg synes helt klart jeg kunne mærke forskel med en blødere motorgang / jævnere acceleration. Tror det er billigere i længden at køre med brændstof med additiv tilsat fra starten - desuden får jeg 21 øre rabat med brændstofkort + 50 øre pr. liter retur via ALKA's Tank & Tjen app, så alt i alt synes jeg godt jeg kan smide lidt flere penge pr. liter brændstof ;)

Har fået lavet en indsugningsrens (Bell-Add Servicerens 2D), sammen med en rullefeltstest før og efter - det gav 28 Nm og 8 HK, som også kunne mærkes. Regner med at jeg enten laver en indsugningsrens mere hjemme eller også kører jeg forbi Au2Sound og får lavet en mere grundig rens (de har en maskine der kan kobles på).

Har også fået lavet en motorrens i forbindelse med sidste service/olieskift (Bell-Add Servicerens 3), men det var mest bare for at få renset op - den havde trods alt næsten kørt 350.000 på det tidspunkt.

Hvis man sammenligner data på de to leverandøres diesel, er eneste forskel at man bliver fattigere hos den ene :lol:

http://www.circlek.dk/dk_DK/pg133408491 ... iesel.html
http://www.unox.dk/produktinfo/Diesel_B0_DeLuxe.pdf
ZOOM ZOOM.
Zoom
Indlæg: 223
Tilmeldt: 28. dec 2013, 13:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af Zoom »

BWJ skrev:
Zoom skrev:Jeg har også haft lidt erfaringer med forskellige "tilsætningsstoffer"

Jeg har tidligere brugt Lindemanns "Service Rens" for ca. hver 20.000 km, det har jeg haft rigtig gode erfaringer med - men det var da jeg brugte "billig" diesel fra Uno-X.

Har prøvet at køre med Bell-Add Diesel City i en periode, det synes jeg ikke gave nogen forskel overhovedet.

Jeg er i stedet gået over til at køre kun på Circle K - kørte 5-8 tanke på Miles Plus og veksler nu lidt mellem Miles og Miles Plus, jeg synes helt klart jeg kunne mærke forskel med en blødere motorgang / jævnere acceleration. Tror det er billigere i længden at køre med brændstof med additiv tilsat fra starten - desuden får jeg 21 øre rabat med brændstofkort + 50 øre pr. liter retur via ALKA's Tank & Tjen app, så alt i alt synes jeg godt jeg kan smide lidt flere penge pr. liter brændstof ;)

Har fået lavet en indsugningsrens (Bell-Add Servicerens 2D), sammen med en rullefeltstest før og efter - det gav 28 Nm og 8 HK, som også kunne mærkes. Regner med at jeg enten laver en indsugningsrens mere hjemme eller også kører jeg forbi Au2Sound og får lavet en mere grundig rens (de har en maskine der kan kobles på).

Har også fået lavet en motorrens i forbindelse med sidste service/olieskift (Bell-Add Servicerens 3), men det var mest bare for at få renset op - den havde trods alt næsten kørt 350.000 på det tidspunkt.

Hvis man sammenligner data på de to leverandøres diesel, er eneste forskel at man bliver fattigere hos den ene :lol:

http://www.circlek.dk/dk_DK/pg133408491 ... iesel.html
http://www.unox.dk/produktinfo/Diesel_B0_DeLuxe.pdf
Der må være mere i, end bare standard-egenskaber for diesel, ellers er jeg ret sikker på jeg ikke ville kunne mærke forskellen. Helt basalt, så er det billig diesel = hård motorgang, dyrere diesel med tilsætning = blød motorgang, som er min erfaring...
2011 Mercedes E200 2.2 BE Aut 7 Stc. (2012 model)
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 HK

2011 Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 TDI CR DSG7
2004 VW Touran 2.0 TDI Highline
2002 Ford Mondeo 2.0 Trend
1995 Golf III 1.8 CL
1991 Honda Civic 1.6i-16
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Diesel tilsætning

Indlæg af BWJ »

Tro kan flytte bjerge, og fred med det.
Næsten ligesom patienter der får kalktabletter og bliver raske,fordi de tror det er noget andet.
ZOOM ZOOM.
Besvar