Hej,
Har en W210 E220 CDI fra 1999 og der kommer bobler op mellem dyse og topstykke. Det er diesel og ikke sod der kommer op mellem dyse op topstykke. Kan det være flammeskive eller endnu værre dyssen der er revnet..?
Håber nogen har erfaring med dette..!
-Thomas
Bobler mellen dyse og topstykke. W210 E220 CDI
Re: Bobler mellen dyse og topstykke. W210 E220 CDI
Det kan godt være dysen eller returløb som er utæt, kombineret med en dårlig flammeskive.
Dysen lægger brændstof og den utætte flammeskive giver boblerne
Dysen lægger brændstof og den utætte flammeskive giver boblerne
Re: Bobler mellen dyse og topstykke. W210 E220 CDI
Så er det min tur til at tage en dyse ud...
Der var meget slagger rundt om den og har været længe.
Men igår kom der diesel med ud og løb ned på udstødning. meget røg.....
Men op er dysen kommet. Men denne flammeskive..??
Kigger jeg på dysen ca 2/3 nede af den, er der en fræsning hvor der sikker har sat en pakning af en art.
Mit spørgsmål er.
Flammeskive skal sidde hvor ?
Der var meget slagger rundt om den og har været længe.
Men igår kom der diesel med ud og løb ned på udstødning. meget røg.....
Men op er dysen kommet. Men denne flammeskive..??
Kigger jeg på dysen ca 2/3 nede af den, er der en fræsning hvor der sikker har sat en pakning af en art.
Mit spørgsmål er.
Flammeskive skal sidde hvor ?
Re: Bobler mellen dyse og topstykke. W210 E220 CDI
Ikke for at være ond, men med de spørgsmål du stiller, så få kørt bilen på et værksted som har grejet til det og har prøvet det før.
Motor og dyse skal fræses i dyse sædet og alt slak skal renses væk. Der skal nye flammeskiver og strækbolte som skal spændes efter moment.
Ud over det, så skift flammeskiver på alle dyser, da de plejer at gå nogen lunde samtidige og der skal dysefedt til ved montering af dyserne.
Motor og dyse skal fræses i dyse sædet og alt slak skal renses væk. Der skal nye flammeskiver og strækbolte som skal spændes efter moment.
Ud over det, så skift flammeskiver på alle dyser, da de plejer at gå nogen lunde samtidige og der skal dysefedt til ved montering af dyserne.