Opdateringer af bilens programmer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af Bent »

Jeg har med min nye tester undersøgt, om bilens forskellige software er opdateret. Min MB-værksted oplyser, at deres MBtester, hver gang bilen er til service, undersøger om der er noget der skal opdateres - om der findes nye opdateringer i forhold til bilens nuværende software.
Værkstedet oplyser, at min bil må være opdateret ved sidste service, hvis der var kommet nye opdateringer. Det må jeg selvfølgelig gå ud fra er rigtig, men må så også konstater, at der - som jeg ser det - ikke er kommet nye opdateringer, siden bilen var næsten ny.
Jeg synes det er underligt, at MB ikke jævnlig kommer med opdateringer og vil derfor spørge andre her i MBforum, : hvornår kom f.eks. den sidste motor opdatering, til en 320 cdi v6 fra år 2005 ?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af Alex B J »

Der er da ikke noget underligt i at der ikke kommer nogle opdateringer ...
Du har en bil fra 2005 hvorfor skulle man forbedrer ændre software ?10 år efter
Bilen produceres heller ikke mere
Grunden til at man Iøvrigt tit kommer med anden firmware til diverse styremoduler ,er mange gange for at optimere funktioner eller for at rette fejl.

Hvad ville du Iøvrigt have at mercedes skulle forbedre/ændre på din bil med opdateringer ??
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af BWJ »

Bent skrev:Jeg har med min nye tester undersøgt, om bilens forskellige software er opdateret. Min MB-værksted oplyser, at deres MBtester, hver gang bilen er til service, undersøger om der er noget der skal opdateres - om der findes nye opdateringer i forhold til bilens nuværende software.
Værkstedet oplyser, at min bil må være opdateret ved sidste service, hvis der var kommet nye opdateringer. Det må jeg selvfølgelig gå ud fra er rigtig, men må så også konstater, at der - som jeg ser det - ikke er kommet nye opdateringer, siden bilen var næsten ny.
Jeg synes det er underligt, at MB ikke jævnlig kommer med opdateringer og vil derfor spørge andre her i MBforum, : hvornår kom f.eks. den sidste motor opdatering, til en 320 cdi v6 fra år 2005 ?
Der har senest været opdatering til styringsenhed på motor og gearkasse i 1 kvt. 2015, og til Comand 4 kvt. 2015
ZOOM ZOOM.
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af Bent »

At bilen w211 er udgået, er vel ikke ens betydende, at udviklingen på 3,0 v6 er stoppet.
Mange af de ting som er i en w211, er vel også brugt i en w212 osv.
Alt styring kan vel løbende forbedres, forfines - det troede jeg alle bilfabrikker gjorde og især MB.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af Alex B J »

Spændende med en Update til en command ntg 1 enhed ..?
Hvad mon den indeholder ? Enheden er jo temmelig outdated
Måske det er til ntg 2,5

Hvad retter updaten på motorstyring ?
Senest rettet af Alex B J 4. aug 2016, 20:40, rettet i alt 1 gang.
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af Alex B J »

Det er korrekt om642 bruges stadig ,...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Opdateringer af bilens programmer

Indlæg af BWJ »

Alex B J skrev:Spændende med en Update til en command ntg 1 enhed ..?
Hvad mon den indeholder ? Enheden er jo temmelig outdated

Hvad retter updaten på motorstyring ?

Spørg Hessel, det kommer fra dem.
ZOOM ZOOM.
Besvar