Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Svend911
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2014, 16:59

Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af Svend911 »

Kære alle
Håber at I kan hjælpe mig med at finde det stede hvor jeg kan slække håndbremse kablet til parkeringsbremsen.
Jeg har skiftet skiver og selvfølgelig også bremsebakkerne og nu kan jeg ikke få de nye skiver/ tromler på fordi bakkerne er justeret ud.
Jeg har taget bagsædet ud i begge sidder men herunder er der ingen justerings muligheder. Kadanboksen ved bagsædet er ikke til at få ud....er det evt. herunder justeringen skal findes og hvordan fjerner jeg i såfald kardanboksen ?.
På forhånd tak.
Mvh Svend P.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af Alex B J »

Dem justere man ud og ind via hjulbolt huller eller et hul ved siden af ,gennem hullet kan du se et tandhjul som som du kan bevæge med en skruetrækker enten den ene vej eller den anden og på den måde lægges de ind til eller væk fra tromlen

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... stment.htm
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af tømreren »

Da du jo ikke har skiver (tromler) på, bør du umiddelbart kunne se de små tandhjul du skal dreje, for at justere bremsebakkerne ind eller ud. De sidder på et gevindstykke imellem fjedrene.

Når du har monteret skiverne (tromlerne), justerer du bakkerne ud til du ikke kan dreje skiverne (tromlerne) rundt og så drejer du tandhjulet modsat. Fire 'ryk', så er parkeringsbremsen grundindstillet.

Sørg for øvrigt for, at fjerne AL snavs og smøre MEGET grundigt inden du monterer skiverne (tromlerne). Ellers kan du være evig forvisset om, du skal skille det ad igen om to måneder, fordi bakkerne 'hænger'...
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Svend911
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2014, 16:59

Re: Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af Svend911 »

Tak for Jeres svar men den omtalte savtakket møtrik er skruet helt i bund, det er åbenlyst fordi at håndbremse kablet på en eller anden måde skal slækkes.....fordi der er ca. 10 mm. luft mellem bakkerne og "hvile punktet" i den sidde hvor håndbremse kablet aktivere.
Mvh Svend P.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af jensen »

Under midten af bunden af bilen sidder en tværvange under kardanen den afmonterer du og over den sidder et aluskjold som du løsner og skubber frem deroppe bagved sidder der en automatisk hånbremsestrammer som du udløser med en 5mm unbrakonøgle
Svend911
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. okt 2014, 16:59

Re: Slække parkerings bremse på MB CLS 350 (219)

Indlæg af Svend911 »

Tusinde tak Jensen
Det var lige det som jeg havde brug for....nu kan jeg komme videre.
Mvh Svend Petersen
Besvar