DPF regenerering

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hej

Jer med partikelfiltre ....ryger jeres under regenerering ?

Min egen har ikke antegn til rygeri overhovedet , men mit problem er at den regene....... tit ( 200 km ) . Jeg har bestilt en ny diff tryksensor , som jeg så skifter . Jeg har en fornemmelse af at den sætter en regen..... igang , uden at der er "mad " i filteret .

Ps . star siger at der er 30 % aske i filteret :wink:

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: DPF regenerering

Indlæg af tømreren »

Min 'Vito' sender TYK blå og MEGET ildelugtende røg ud, når den er lige ved at have afsluttet regenereringen.

Jeg formoder dette skyldes, den på dette tidspunkt, har brændt al soden af og motoren så får lov at skyde røgen ud (læs: forbrændingen i selve partikelfilteret er afsluttet).

200 kilometers interval, kan rigtig nok skyldes en defekt trykføler. Men der kan også sidde sod i filteret som testeren ikke kan se (læs: sod, grundet djævlens værk, 'EGR' ventilen). Og så skal filteret renses eller udskiftes.

Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: DPF regenerering

Indlæg af ThomasDK »

Min ryger aldrig, jeg mærker kun omdrejningstallet stiger lidt, og den deraf virker lige aggressiv nok i bytrafik, står og hiver for at komme videre.
Og så stinker den frygteligt af noget der minder om brændte bremser, hvis jeg parkerer i rensemode i kælderen.
Men aldrig noget der ligner røg overhovedet.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: DPF regenerering

Indlæg af HN9200 »

ThomasDK skrev:Min ryger aldrig, jeg mærker kun omdrejningstallet stiger lidt, og den deraf virker lige aggressiv nok i bytrafik, står og hiver for at komme videre.
Og så stinker den frygteligt af noget der minder om brændte bremser, hvis jeg parkerer i rensemode i kælderen.
Men aldrig noget der ligner røg overhovedet.
Samme beskrivelse kan jeg tilslutte mig.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

ThomasDK skrev:Min ryger aldrig, jeg mærker kun omdrejningstallet stiger lidt, og den deraf virker lige aggressiv nok i bytrafik, står og hiver for at komme videre.
Og så stinker den frygteligt af noget der minder om brændte bremser, hvis jeg parkerer i rensemode i kælderen.
Men aldrig noget der ligner røg overhovedet.

Hvor tit ( km ) er der mellem rege,...
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DPF regenerering

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:
ThomasDK skrev:Min ryger aldrig, jeg mærker kun omdrejningstallet stiger lidt, og den deraf virker lige aggressiv nok i bytrafik, står og hiver for at komme videre.
Og så stinker den frygteligt af noget der minder om brændte bremser, hvis jeg parkerer i rensemode i kælderen.
Men aldrig noget der ligner røg overhovedet.

Hvor tit ( km ) er der mellem rege,...
Det afhænger af kørestil og filterets tilstand generelt, der er ikke fast intervalt
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det er jeg godt klar over :D

Min egen rege.... for hver ca 200 km , kører mest landevej ved omkring 80-90 kmt , stort set aldrig motorvej , da mit arbejde ikke ligger så det kan betale sig for mig km mæssigt. Ingen tvivl om at et dpf har bedst af at ligge med 140-160 på highway , men den går ikke i Dk , her skal man være glad hvis man kan holde 100 kmt over 15 km om natten :mrgreen:

Jeg har skiftet trykføler , så den er ny , næste skridt er så at vælge om jeg skal rense hos Lavmands eller købe et i Tyskland hos Turboservice24.de , så der er jeg lige i tænkebox :lol:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DPF regenerering

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:Det er jeg godt klar over :D

Min egen rege.... for hver ca 200 km , kører mest landevej ved omkring 80-90 kmt , stort set aldrig motorvej , da mit arbejde ikke ligger så det kan betale sig for mig km mæssigt. Ingen tvivl om at et dpf har bedst af at ligge med 140-160 på highway , men den går ikke i Dk , her skal man være glad hvis man kan holde 100 kmt over 15 km om natten :mrgreen:

Jeg har skiftet trykføler , så den er ny , næste skridt er så at vælge om jeg skal rense hos Lavmands eller købe et i Tyskland hos Turboservice24.de , så der er jeg lige i tænkebox :lol:
Prøv Bell-Add, den som hedder CITY, den er speciel på den måde at den hæver forbrændingstemperaturen væsentligt i filteret ift.standardversionen.
MB anbefaler en hel flaske i én tankfuld, ved første brug, og derefter som anført på flasken.
PS. der væltede møj ud af min da jeg prøvede, og den blev væsentlig livligere.
https://www.oliebiksen.dk/shop/bell-add ... cgodWTsGew
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det skader jo ikke at prøve med bio city :? , selv om jeg ikke rigtig kører i byen . Jeg har 45 km hver vej hvor ca 75 % af turen er landevej med 80-90 kmt . Jeg undrer mig bare over at star siger ca 30 % aske , og at jeg så roder med de rege.... :shock: , derfor spørger jeg til andres observationer mht cyklus.

Har du et link hvor MB anbefaler den kur .....ikke at jeg ik tror på det :mrgreen:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: DPF regenerering

Indlæg af ThomasDK »

Min renser hver ca 6-750 km tror jeg.

Vedr det som BWJ skriver, så spørger du om det umuliges kunst til ham.
At finde skriftlig MB dokumentation på noget, hvor man kan rense en dyr reservedel frem for at skifte den går ikke helt op.
Der er ret mange herinde som efterhånden har set de rigtige mærker af additiver virke. Og der er eddermugne prisforskel.

Med dit kørsels mønster kan du måske overveje at bruge noget permanent lige som Alex.
Glæder os til at høre om dine erfaringer også.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

Jeg mente ikke et link til , hvor Mb anbefaler det , men mere et sted hvor der stod lidt mere om det, evt et udenlandsk forum .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: DPF regenerering

Indlæg af tømreren »

Du kan ligeså godt få renset det filter korrekt, først som sidst, så den får ordentlig motorgang og trækkraft.

Og DEREFTER kan du med fordel benytte additiv i brændstoffet.

Det er spild af penge og forsøge sig med mirakelkure!

Fordi det har hjulpet nogle af dette forums medlemmer, er jo ikke garanti for det hjælper i dit tilfælde. Men det gør en korrekt rensning! Naturligvis forudsat, dit filter er 100 % intakt og funktionsdueligt!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

tømreren skrev:Du kan ligeså godt få renset det filter korrekt, først som sidst, så den får ordentlig motorgang og trækkraft.
Jeps det er jo godt klar over , men jeg skal først være sikker på at det er filteret der er årsag til problemet . Det jeg ikke forstår er at der ikke er antegn af røg under regen..... eller på noget andet tidspunkt . Begge mine afgangsrør er altid fuldstændig clean , så noget af filteret må fungere som det skal .

Jeg køber nok et brugt nyrenset OEM filter som jeg har på hånden og så må tiden vise hvad der sker :mrgreen:

Roder man ikke rundt og eksperimenterer bliver man ikke klogere :mrgreen:
Vedhæftede filer
dpf.jpg
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: DPF regenerering

Indlæg af tømreren »

Du skal forstå én ting:

Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!

En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.

Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!

Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DPF regenerering

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:Jeg mente ikke et link til , hvor Mb anbefaler det , men mere et sted hvor der stod lidt mere om det, evt et udenlandsk forum .
Det er Martin Jørgensen fra Hessel i Roskilde der anbefaler kuren, og der sker ting og sager da regenererings temperatur bliver markant højere med CITY, og ved motorvejs hastighed er du ikke i tvivl når du holder ind og den genererer, det lugter som om der er brand i bilen.
Min gik fra 33% til 11% i filteret, og blev en anden bil.
ZOOM ZOOM.
Besvar