DPF regenerering

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

Okidoki

Jeg har nu bestilt 2 flasker city og den ene ryger så i en tank diesel. Jeg har 80 l tank, hvor stor tank har du?
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: DPF regenerering

Indlæg af Martin_E320CDI »

tømreren skrev:Du skal forstå én ting:

Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!

En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.

Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!

Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sod :D
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DPF regenerering

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:Okidoki

Jeg har nu bestilt 2 flasker city og den ene ryger så i en tank diesel. Jeg har 80 l tank, hvor stor tank har du?
Der var også 80 ltr. på min w211 220 cdi
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: DPF regenerering

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:
tømreren skrev:Du skal forstå én ting:

Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!

En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.

Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!

Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sod :D
Der vælter også aske/støv (sort/grå) ud når man gasser hårdt op.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: DPF regenerering

Indlæg af tømreren »

Martin_E320CDI skrev:
tømreren skrev:Du skal forstå én ting:

Fordi vognen regenererer ofte, behøver filteret ikke fejle noget som helst!

En stor mængde ophobet sod, vil give samme udslag i tryk øjemed, som en stor mængde partikler.

Men kan den ikke brænde soden af, vil computeren hele tiden tro filteret er fyldt med partikler og dermed igangsætte regenerering!

Noget helt andet er; jeg forstår ikke du bekymrer så meget om, hvorvidt der kommer røg ud ved regenerering, eller ej. Hverken 'ThomasDK's vogn eller 'HN9200's ryger. Så dit filter fungerer øjensynligt upåklageligt....
Ja det kan godt være at det fungerer som det skal, men jeg kan ikke forstå at der ikke er oseri hvis filteret brænder sod af. Men nok om det filter, nu kan jeg så begynde at jagte årsagen til sod :D
Det er ganske enkel børnelærdom fra kemitimerne i folkeskolen; Man kan ikke brænde sod af, idet sod allerede ER restproduktet fra afbrændt materiale.

Årsagen til sodophobning, har jeg allerede beskrevet i et tidligere indlæg; den skyldes dårlig forbrænding, som er en bivirkning ved indbygningen af 'EGR' ventilen i dieselmotorer!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar