W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Alt vedrørende teknik
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Aliaz »

Tak for jeres hjælp. Jeg vil lige holde øje med det pt minimale problem - om det skulle udvikle sig.
Så længe den aldrig opfører sig skidt ved først start - koldstart - er jeg ikke så bekymret.
Det kan vel også være noget andet der er galt.

Dog er denne tråd skræmmende læsning omkring W212 E350:
viewtopic.php?f=5&t=5175&start=15#p19839

Får man en forvarsel, hvis oliepumpen ikke leverer det den skal?
Mig bekendt hørt man sjældent om at W211 E320 motoren stod af sådan lige pludselig.
Motoren i W212 E350 er "den samme" blot med optimeringer.
-så er der noget i W212 som er blevet "opgraderet" til noget der endte med at være ringere ift W211?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af HN9200 »

Aliaz skrev:Tak for jeres hjælp. Jeg vil lige holde øje med det pt minimale problem - om det skulle udvikle sig.
Så længe den aldrig opfører sig skidt ved først start - koldstart - er jeg ikke så bekymret.
Det kan vel også være noget andet der er galt.

Dog er denne tråd skræmmende læsning omkring W212 E350:
viewtopic.php?f=5&t=5175&start=15#p19839

Får man en forvarsel, hvis oliepumpen ikke leverer det den skal?
Mig bekendt hørt man sjældent om at W211 E320 motoren stod af sådan lige pludselig.
Motoren i W212 E350 er "den samme" blot med optimeringer.
-så er der noget i W212 som er blevet "opgraderet" til noget der endte med at være ringere ift W211?
Motoren er en OM642 6 cyl - ikke samme motor som din - slet ikke. Den findes også i w211 modellerne, men det sker for alle. Min svoger skød en 1,9 TDI i smadder i vinters, dem er der eller alllldrig noget med, men men men det sker. Og så vil jeg sige at en SPRIT ny motor kan koste over 100 klik, men de findes altså også til 40-50.000 incl montering hvis de har gået i omegnen af 100.000 km. Sker det for mig får min en ny kværn, det kan bilen godt bære. Den kostede trods alt omkring 850 i udsalg for 6 år siden.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Aliaz »

HN9200 skrev:
Aliaz skrev:Tak for jeres hjælp. Jeg vil lige holde øje med det pt minimale problem - om det skulle udvikle sig.
Så længe den aldrig opfører sig skidt ved først start - koldstart - er jeg ikke så bekymret.
Det kan vel også være noget andet der er galt.

Dog er denne tråd skræmmende læsning omkring W212 E350:
viewtopic.php?f=5&t=5175&start=15#p19839

Får man en forvarsel, hvis oliepumpen ikke leverer det den skal?
Mig bekendt hørt man sjældent om at W211 E320 motoren stod af sådan lige pludselig.
Motoren i W212 E350 er "den samme" blot med optimeringer.
-så er der noget i W212 som er blevet "opgraderet" til noget der endte med at være ringere ift W211?
Motoren er en OM642 6 cyl - ikke samme motor som din - slet ikke. Den findes også i w211 modellerne, men det sker for alle. Min svoger skød en 1,9 TDI i smadder i vinters, dem er der eller alllldrig noget med, men men men det sker. Og så vil jeg sige at en SPRIT ny motor kan koste over 100 klik, men de findes altså også til 40-50.000 incl montering hvis de har gået i omegnen af 100.000 km. Sker det for mig får min en ny kværn, det kan bilen godt bære. Den kostede trods alt omkring 850 i udsalg for 6 år siden.
Er der ikke OM642 6cyl i begge biler? Det mener jeg da.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af HN9200 »

Aliaz skrev:
HN9200 skrev:
Aliaz skrev:Tak for jeres hjælp. Jeg vil lige holde øje med det pt minimale problem - om det skulle udvikle sig.
Så længe den aldrig opfører sig skidt ved først start - koldstart - er jeg ikke så bekymret.
Det kan vel også være noget andet der er galt.

Dog er denne tråd skræmmende læsning omkring W212 E350:
viewtopic.php?f=5&t=5175&start=15#p19839

Får man en forvarsel, hvis oliepumpen ikke leverer det den skal?
Mig bekendt hørt man sjældent om at W211 E320 motoren stod af sådan lige pludselig.
Motoren i W212 E350 er "den samme" blot med optimeringer.
-så er der noget i W212 som er blevet "opgraderet" til noget der endte med at være ringere ift W211?
Motoren er en OM642 6 cyl - ikke samme motor som din - slet ikke. Den findes også i w211 modellerne, men det sker for alle. Min svoger skød en 1,9 TDI i smadder i vinters, dem er der eller alllldrig noget med, men men men det sker. Og så vil jeg sige at en SPRIT ny motor kan koste over 100 klik, men de findes altså også til 40-50.000 incl montering hvis de har gået i omegnen af 100.000 km. Sker det for mig får min en ny kværn, det kan bilen godt bære. Den kostede trods alt omkring 850 i udsalg for 6 år siden.
Er der ikke OM642 6cyl i begge biler? Det mener jeg da.
Jo - undskyld jeg glemte i forbifarten at din var en 350 :-) beklager. OM651 den 4-benede er mere udsat end din OM642 hvad kædeproblematikkn angår. MEN såfremt du har handlet hos forhandler vil jeg gå til ham med det du oplever. For den skal ikke rasle en hel masse. Jeg har kørt en E200 start/stop samme årg som din for ikke så længe siden, der var ingen mislyde ved start/stop.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af jensen »

Tag nu og få tjekket om den er med enkelt eller dobbeltkæde det kan kun gå for langsomt, undersøg om tidligere ejer har fået skiftet kæde
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Aliaz »

jensen skrev:Tag nu og få tjekket om den er med enkelt eller dobbeltkæde det kan kun gå for langsomt, undersøg om tidligere ejer har fået skiftet kæde
Tak for omsorgen. Det må vel kunne slås op om W212 E350 2014 har enkelt- eller dobbelt-kæde?
Jeg plejer at slå ECO fra ved ren bykørsel. Synes det er irriterende. Er det ikke kun 3-5 pct brændstof man i gns sparer?
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Aliaz »

E350 2014 bruger dobbeltkæde og ikke på bagsiden af motoren - se billede på link:
http://autoreview.belproject.com/wp/wp- ... engine.jpg
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af jensen »

Billedet passer ikke til din bil, hvis den er fra 14 er luftfiltrene ikke monteret med spændbånd men med to fjedre som klikkes på sommerfuglen og turborøret som går op til turboen er der monteret en blindstuds så brændstoffiltret kun kan skiftes hvis man afmonterer røret. Den er simpelthen for gammel
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af jensen »

Har du set efter om den er enkelt eller dobbelt. Hvis du rykker motorpynten af dernæst olipåfyldningsdæksel plus gummimanchetten ved samme så finder du en skarp lommelygte og lyser ind over metalpladen som sidder over tandhjulet så kan du se om den er enkelt eller dobbelt
Aliaz
Indlæg: 324
Tilmeldt: 5. mar 2010, 21:20

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Aliaz »

jensen skrev:Har du set efter om den er enkelt eller dobbelt. Hvis du rykker motorpynten af dernæst olipåfyldningsdæksel plus gummimanchetten ved samme så finder du en skarp lommelygte og lyser ind over metalpladen som sidder over tandhjulet så kan du se om den er enkelt eller dobbelt
Jeg har ligget kigget på det. Åbnede kun olie-hætten. Der ses en metalplade. Til venstre for denne - ikke så langt nede - kan kæden anes. Ser ud til at være single kæde. Cirka 8-9mm bred vil jeg anslå.
Den seneste tid har jeg altid slået ECO fra. Der er ingen mislyde overhovedet - på noget tidspunkt.

Jeg fatter ikke, at hvis der var dobbelt-kæde på V6 E320 - hvorfor man så har ændret det til single på E350 2014. Det kan vel KUN være fordi man har ændret teknikken og nu er sikker på at kæde-problemet ikke længere er et ofte-set problem - eller hva? -Ellers er det da et selvmål.
A ve æ hvo'dan å hvorledes, men a kør' Mercedes. W212 E350 2014 BlueTec, avantgarde, sedan.
Tidligere: W211 E320 CDI 2007 Avantgarde, sedan.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Alex B J »

Redesign kan også være fordi man ønsker at spare på produktions omkostninger hos underlev ..,,
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af tømreren »

Lige nøjagtig, ligesom man ønsker at holde vognpriserne samt vægt nede.

Vognene bliver jo ikke længere bygget for at kunne holde, som tilfældet var med W124'erne og deres forgængere.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af jensen »

jensen skrev:
Aliaz skrev:
jensen skrev:Jeg ville hurtigst muligt tjekke evt. skifte kæden hvis det er en enkelt kæde hvor de på ældre modeller bruger dobbelt kæde som ikke plejer at springe hvorimod en enkelt kæde nemmere springer
Er det rimelig sikkert det er kæden eller kan det være andet?
Yderst sjældent det sker. Hvad koster skift af kæden alt inkl?
Kender en hvis kæde sprang ved 330000, det kostede 140000 at få den til at køre med ny motor og det er da en slat oveni de 450000 han gav for bilen så Mercedes skulle nok ikke have monteret en enkelt række kæde, det er da et skidt sted at sparre

Tag nu og kontakt vognmanden og spørg hvornår kæden er skiftet eller spørg hos Mercedes hvor mange kilometer kæden må køre inden den skal skiftes
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af Morten Bech »

Til sammenligning,

Min 2014 e220 cdi havde gået ca. 305tkm da jeg fik skiftet kæden. Den havde strukket sig ca. 11-12 mm og er ikke ret lang på om651 motoren (også enkelt kæde). Den havde en meget svag raslen ved koldstart en gang i mellem, havde jeg ikke kendt til ''problemet'' så havde jeg overhovedet ikke lagt mærke til det. Jeg fik den skiftet hos JTC og det er ikke bare lige på en om651, da kæden sidder på bagsiden af motoren og der skal skilles en del ad. Men det var stadig billigere end at få lavet bremser hele vejen rundt.

Mercedes foreskriver kontrol og udmåling af kæden ved raslen ved opstart på min. Og det er i øvrigt ikke noget nyt på MB at kæden skal kontrolleres. Det skal den på min 450 slc 5.0, min tidligere w123 og 300e-24 , på v8 modellerne fra 90'erne osv. . . .. sidste har også endt i motorskift da kæden er så meget lang på v8'eren og når den bliver lidt for lang kan kædestrammeren ikke stramme kæden nok op og så hopper den et par tænder. Der er vist også et par andre bilmærker der har haft problemer med kæder og motorskift. ''vw, audi, skoda, seat med flere host''

Det jeg egentlig vil sige er at kæden skal betragtes som en sliddel som skal kontrolleres og skiftes ved behov eller fast interval. Og det gælder ikke kun MB eller om man har enkelt kæde eller duplex kæde. Dog skal man nok være lidt mere omhyggelig med enkelt kæde. Problemet er nok også at når en bil bliver gammel og har gået mange km., så kører den mere ''on condition'' end at få de fulde eftersyn. Her inde tror jeg at folk er meget omhyggelige med deres biler, men man hører jo altid om skræk historierne og ikke alle de andre hvor der ikke er nogen problemer.

Mvh.
Morten
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W212 E350 2014 ECO start raslelyd

Indlæg af jensen »

Er kæden tjekket
Besvar