Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Alt vedrørende teknik
Besvar
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Indlæg af ThomasDK »

Har nogle af jer med flere kilometer og flere værkstedsbesøg en ide om hvornår støddæmpere begynder at skulle skiftes. Jeg har rullet 150t og forventer det nok snart er ved at være tid til, at være opmærksom på disse da værkstederne aldrig siger til med mindre olien løber ned af dem.

Umuligt at mærke i komfortmode, da den der tydeligt sejler og vugger rundt på en luftbælg, sådan er det også som helt ny. Det som er nemmest at vurdere er i sportmode, men jeg ved faktuelt ikke om den stadigt hviler lidt på bælgen, eller den ligger helt nede på fjederen og om man helt kan regne med dæmper responsen.

Har bare en snigende fornemmelse af, at den ikke er helt kniv skarp som før i styreresponsen. Men det kan også være psykisk, da jeg har haft andre biler der begyndte at skulle have nye dæmpere her mellem 130-200t km

Hvad siger i?
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Indlæg af tømreren »

Jeg skiftede for nogle måneder siden, de bageste støddæmpere for første gang i bilens levetid. kilometerlevetid: 260.000.

De forreste blev skiftet ved 250.000 kilometer, men de stadig var fuldt funktionsduelige. Jeg skiftede dem blot af den årsag, at jeg alligevel havde skilt undervognen ad, i forbindelse med renovering af samme.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Indlæg af ThomasDK »

Så lyder det ikke helt tosset med ham der påstod hans 211 havde kørt 280.000 på et sæt dæmpere.
Problemet er bare at de ofte er færdige, længe før man rigtigt mærker det fordi man vænner sig til ændringen gradvist.
Men ok, du og jeg kører sikkert en del på motorvej, en taxa der kører hele sit liv i indre by og gynger rundt må have anderledes slid.

Er der ingen herinde, som har set noget på service historikken.
Hører hvad du siger Tømrer, jeg syntes bare det lyder unormalt langt.

Det er vel bare at være glad så :|
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Indlæg af tømreren »

ThomasDK skrev:Men ok, du og jeg kører sikkert en del på motorvej, en taxa der kører hele sit liv i indre by og gynger rundt må have anderledes slid.
Hører hvad du siger Tømrer, jeg syntes bare det lyder unormalt langt.
Ja, det langt, specielt med den kendsgerning taget i betragtning, at jeg stort set kun kører i by og på landevej :wink: Men jeg passer også ualmindeligt godt på min bil.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
leif53
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. sep 2016, 19:35

Re: Hvor langt kører i på et sæt støddæmpere.

Indlæg af leif53 »

Jeg har fået skiftet forreste støddæmpere på en af mine sprintere allerede ved 250.000 men de røg også på garantien. Normalt skal jeg ikke skifte på de 3 år jeg har dem, ca. 370.000- 420.000 km.
Besvar