C220 CDI 2013, OM651.911 gået i nødprogram
: 1. sep 2016, 12:38
Hej,
Min bil er pludselig gået i nødprogram. Den har kørt km 290.000 (gammel taxa) som indtil nu har kørt uden problemer med alle service overholdt osv.
Jeg har Easydiag software med en Mercedes specifik app på min mobil og et Launch ODB2 interface.
Det giver følgende fejlkoder:
P010162: Mass air flow sensor 1 has a malfunction. The signal comparison is faulty. LMM er skiftet men efter reset kom fejlkoden kom igen.
P246309: The soot content of the diesel particulate filter is not OK. There is a mechanical fault.
Når jeg udlæser live date under kørsel kan følgende observeres:
Y27/9 EGR actuator står fast på 50%
Y85 EGR cooler bypass swithover valve, Fault.53336/6058
DPF tryk difference sensoren står fast på 0,01 - 0,02 bar uanset belastning.
DPF aske indhold 1 gram
DPF sod indhold er 10 gram
DPF fill-level (sod) er 330 % og støt stigende. Ved ikke om det kan have noget at gøre med at den kører i nødprogram.
Sidste motorstyring DPF regenering er kørt for ca. 600 km siden.
Har bilen et tilstoppet partikel filter, en stoppet EGR cooler, en EGR ventil der hænger eller en defekt diff. tryk sensor eller noget helt andet ?
Gåde råd efterlyses!
Hilsen Per
Min bil er pludselig gået i nødprogram. Den har kørt km 290.000 (gammel taxa) som indtil nu har kørt uden problemer med alle service overholdt osv.
Jeg har Easydiag software med en Mercedes specifik app på min mobil og et Launch ODB2 interface.
Det giver følgende fejlkoder:
P010162: Mass air flow sensor 1 has a malfunction. The signal comparison is faulty. LMM er skiftet men efter reset kom fejlkoden kom igen.
P246309: The soot content of the diesel particulate filter is not OK. There is a mechanical fault.
Når jeg udlæser live date under kørsel kan følgende observeres:
Y27/9 EGR actuator står fast på 50%
Y85 EGR cooler bypass swithover valve, Fault.53336/6058
DPF tryk difference sensoren står fast på 0,01 - 0,02 bar uanset belastning.
DPF aske indhold 1 gram
DPF sod indhold er 10 gram
DPF fill-level (sod) er 330 % og støt stigende. Ved ikke om det kan have noget at gøre med at den kører i nødprogram.
Sidste motorstyring DPF regenering er kørt for ca. 600 km siden.
Har bilen et tilstoppet partikel filter, en stoppet EGR cooler, en EGR ventil der hænger eller en defekt diff. tryk sensor eller noget helt andet ?
Gåde råd efterlyses!
Hilsen Per