Hylelyd

Alt vedrørende teknik
Besvar
Romanow
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. apr 2016, 06:35

Hylelyd

Indlæg af Romanow »

Jeg har lige opdaget en irriterende hylelyd, som er tydelig ved lav fart. Jeg kan ikke helt sige om den kommer fra motorrum eller under bil. Er sikker på det ikke er turbo, for lyden er der kun når bilen er i D. Lyden er ikke øredøvende og den forsvinder ved højere hastighed, sikkert fordi den bliver slugt af dækstøj og andet. Har I nogle gode bud?
(W211 280cdi 2008)
Romanow
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. apr 2016, 06:35

Re: Hylelyd

Indlæg af Romanow »

Den larmer også i N og P, og jeg har fundet ud af at støjen kommer fra remskiverne. Ved ikke hvilken af skiverne eller remstrammerne lyden kommer fra. Nogen der har erfaringer med dette?
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Hylelyd

Indlæg af Martin_E320CDI »

Hvis du er sikker på at det ikke er turboen der hvisler , så kan du slække remmene en efter en ( helt ud af drift ) og finde den rem (hjul ) der laver lyden .

Mvh Martin
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hylelyd

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:Hvis du er sikker på at det ikke er turboen der hvisler , så kan du slække remmene en efter en ( helt ud af drift ) og finde den rem (hjul ) der laver lyden .

Mvh Martin

Øhh, hvor mange remme tror du der er ?
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Hylelyd

Indlæg af Martin_E320CDI »

BWJ skrev:
Martin_E320CDI skrev:Hvis du er sikker på at det ikke er turboen der hvisler , så kan du slække remmene en efter en ( helt ud af drift ) og finde den rem (hjul ) der laver lyden .

Mvh Martin

Øhh, hvor mange remme tror du der er ?

Ja der er vel egentlig kun 1 :shock:
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hylelyd

Indlæg af BWJ »

Martin_E320CDI skrev:
BWJ skrev:
Martin_E320CDI skrev:Hvis du er sikker på at det ikke er turboen der hvisler , så kan du slække remmene en efter en ( helt ud af drift ) og finde den rem (hjul ) der laver lyden .

Mvh Martin

Øhh, hvor mange remme tror du der er ?

Ja der er vel egentlig kun 1 :shock:

Pu ha, troede lige at jeg havde tabt nogle :lol:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hylelyd

Indlæg af JayZee »

.....det kan også være den store ventilator til ventilationen - den sidder under handskerummet (adgang nedefra)
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Romanow
Indlæg: 15
Tilmeldt: 10. apr 2016, 06:35

Re: Hylelyd

Indlæg af Romanow »

Er ret sikker på at støjen kommer fra generator, om det så er lejet på remhjul eller selve generator der larmer ,ved jeg ikke. Det ser ud til at lejet kan skiftes, er der nogen der ved hvilket mærke generator er?
Besvar