W211 2004 sidespejl ledningsnet

Alt vedrørende teknik
Besvar
hosantoga
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:16

W211 2004 sidespejl ledningsnet

Indlæg af hosantoga »

Hej

Jeg er ny på dette forum. Jeg har netop anskaffet mig en 12 år gammel køremaskine - E320 Avantgarde sedan benzin - og har et spørgsmål som nogle her måske kan svare på.

Mit sidespejl i førersiden vil kun vippe ind/ud og ikke op/ned. Har kigget på det og det ser ud til nogle ledninger har været mast eller lignende således en enkelt ledning er brudt. Har haft måler på der er ingen spænding på så det må være den ledning. Ville egentlige bare sætte ledningen sammen igen men den viste sig at være mør og noget nær umulig at afisolere.

Mit spørgsmål går på, om man kan få et nyt ledningsnet til spejlet og eventuelt gerne, hvor dette terminerer inde i selve bilen? Håber ikke der skal et komplet ledningsnet til for så går øvelsen nok på at skifte en enkelt ledning.

Vil gerne holde det så "pænt" som muligt hvorfor et ledningsnet hvor alle kabler er fint samlede inde i en beskyttelse vil være at foretrække i stedet for en enkelt løs ledning vel vidende at det er dyrere med et nyt ledningsnet.

Håber nogen har svaret.

PS: Min tekniske viden er ikke voldsomt stor.

På forhånd tak
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 2004 sidespejl ledningsnet

Indlæg af Alex B J »

Epc siger intet om net eller ledninger eller løse stikben
Så du skal igang med krympeflex osv

Ledninger fra spejl ender i et eller to stik som ,bliver tilsluttet dit dørmodul
Du får adgang til det via den i klikket dækplade som sidder i din dørside
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: W211 2004 sidespejl ledningsnet

Indlæg af flychr »

hej
ja man kan ikke få lednings net der er i spejle! De må laves som Alex siger! havde samme problem på min w202 og lappet ledninger i det ene spejl og købte "nyt" på ebay til den anden side!
Chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
hosantoga
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:16

Re: W211 2004 sidespejl ledningsnet

Indlæg af hosantoga »

Forhandleren (som ligger et stykke fra hvor jeg bor) tilbød at betale for en reparation ved et lokalt Bosch værksted så problemet er løst. God service da det egentlig var en bil han solgte for en kunde.

Og ja det jeg hører rundt omkring er også at der ikke kan fås et samlet ledningsnet og det blev da også løst uden.

Men tak for svar alligevel.
Besvar