Bakkamera E320 ('07) - den nemme løsning :-)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Bakkamera E320 ('07) - den nemme løsning :-)

Indlæg af JayZee »

Har i nogen tid tænkt på at få et bakkamera på min E320 (2007) - efter at have gennemtravlet nettet fandt jeg et kamera for nogle år siden (15$ fra Kina)

Min bil er forsynet med en TV tuner og det burde være "piece of cake" at få et bakkamera til at virke.

I weekenden brugte jeg så noget tid på at få det til at du :-)

1) Venstre beklædning i bagagerum ud for at få adgang til navi-enhed og TV tuner
2) Fandt ud af at min tuner er en A 211 870 43 90 ("Fuba") med det der vistnok hedder et RCA-stik på bagsiden (gul-rød-hvid) - ét sæt til "AUX1" og ét sæt til "AUX2"
3) Stikket på kameraet passede perfekt til den gule!
4) Inden endelig montage lavede jeg en "prøveopstilling" - alt så ud til at virke - surprice!
5) Jeg borede et lille hul mellem åbne-håndtaget og nummerpladelyset. NB For at komme til at trække ledninger mm. var jeg nød til at adskille den nederste plastik del af bagklappen (det var nok det der tog længst tid!)
6) Kabler trukket og strippet op - alle beklædninger mm. monteret
7) Man kan tage strømmen til kameraet fra bak-lyset, men jeg frygter at få "fejl" hver gang jeg sætter i bakgear - derfor har jeg gjort det så kameraet er tændt altid (90 mA)
8) Kameraet er sluttet til AUX2 og da jeg ikke ser TV i min bil er det blot at trykke på "VIDEO" når jeg skal bruge bakkameraet (NB En løsning hvor det automatisk kobles til når der sættes i "R" synes jeg er for dyr!)

Voila - jeg er meget tilfreds!
Bagside TV tuner
Bagside TV tuner
Kamera
Kamera
Navi
Navi
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Bakkamera E320 ('07) - den nemme løsning :-)

Indlæg af JayZee »

:shock:
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar