Side 1 af 1

Kører i nødprogram

: 17. sep 2016, 17:53
af Max W210
Hej

Har en E 320 CDI W210 st. car fra 2000

Har i et stykke tid kørt i nødprogram (maks. 3000 rpm)
Har derfor først aflæst fejlkoder, dem var der mange af, derfor blev alle nulstillet og nu (efter en lille køretur, stadig i nødprogram), er der "kun" en fejl B1010 vedr. Overhead control panel, som har for lille voltage og en fejl B1053 EIectronic ignition switch (can communication fault) Tilbage. Desuden melder den fejl på EPC ved opstart (electronic power control).

Det skal siges at den automatiske tænding (hvor du bare drejer nøglen kortvarigt og den så selv starter), samt soltaget ikke har virket i noget tid, desuden driller starteren nogle gange (går ud af indhak) og der skal derfor prøves flere gange inden motoren starter.

Bilen kører næsten permanent i nødprogram, jeg kan dog opleve at den lige kortvarigt kører som den skal, har ingen forklaring herpå, det er ikke ved bestemte situationer som fx kun ved kold eller varm mortor, eller kun på mortorvej eller lign.

Nogen der kender noget til disse fejl meldinger og er der eventuelt nogen som kan give en god forklaring på at bilen kører i nødprogram?

Re: Kører i nødprogram

: 17. sep 2016, 18:04
af BWJ
Har du prøvet at pille batteri fra i 5 min's tid ?

Re: Kører i nødprogram

: 17. sep 2016, 19:23
af Max W210
Hej

Har nu: Nulstillet fejlkoder, afmonteret batteriet i 15 min., kørt en tur, nulstillet fejlkoder, da der var kommet nogle BAS og ABS fejl pga det afmonteret batteri.
Kørte en ny tur og har aflæst fejlkoder igen:
B1053 EIS (Electronic ignition control) kommer stadig - det gør EPC på instrumentbordet også.
B1010, vedrørende OCP er forsvundet
Ny B1439 er til kommet PSE (Pneumatic system equipment).

Gode råd modtages gerne

Re: Kører i nødprogram

: 18. sep 2016, 08:39
af JTC
hvilken tester bruger du? De fejlkode du nævner, er ja fra alt muligt andet end motor styringen. så spørgsmål er om den tester du har, kan udlæse motor fejl på din bil model.

Re: Kører i nødprogram

: 24. sep 2016, 13:04
af Max W210
Hej igen

Bruger en tester fra Launch (X-431 Diagon) og ganske rigtigt havde den problemer med lige præsis motorstyrings delen (bare underligt at der ikke kommer en motorstyrings fejl i display på instrumentbordet).

Nå jeg fik en Bosch tester på, som heller ikke kunne læse motordelen, men ved manuel stik direkte i motorbenet, så kom den og der var fejl på luftmængdemåleren (LMM), denne blev der kigget på og der var brud på isoleringen af flere ledninger til stikket på denne. Derfor blev stikket i første omgang skiftet - dette afhjalp den Electric Power Control fejl som kom på displayet ved hver opstart, men kørte stadig i nødprogram. Derfor skiftede jeg LMM og nu køre det som det skal, der var altså både problemer med testeren, ledningerne til stikket ved LMM og selve LMM.

Tak for input og hjælp :D