Batteri

Alt vedrørende teknik
Besvar
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Batteri

Indlæg af marcus »

MB 220 cdi, w210 fra 2001, jeg var væk i en uge, da jeg kom til bilen så kunne bilen ikke starte. flad batteri.
kan man oplade batteriet uden at man fjerne polerne(plus og minus)? kan jeg lave en kobling med en rød og sort kabel fra en anden bil imens nr. 1 bil kører i omdrejning?
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Batteri

Indlæg af oej »

I motorrummet i venstre side sidder der en sort plast boks, der er et lille + på. Hvis du skyder låget til side, Er der en "pol" som går til puls på batteriet i bag.
du kan lader på den, Hvis du har en moderne elektronisk lader (den sender ikke fejlstrøm)

Hvis du sætter kabler på fra anden bil, Vil den fortrinsvis lader på eget batteri, Men du kan godt startet den op, Men hvis batteriet er helt flad, Kan det være nødvendig at gå direkte på batteri polerne,
Det bedste er at sætte lader på, Og lade den lade ordentlig op.
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Batteri

Indlæg af marcus »

Tak for svaret. Når jeg oplader batteriet med en oplader, skal jeg fjerne det kabler som sidder på polerne? hvor mange timer kan batteriet bliver opladet? jeg kan mærke at batteriet er ikke helt flad? kan man bruge en ganske almindelige oplader?
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Batteri

Indlæg af Martin_E320CDI »

Du behøver ikke fjerne kablerne fra polerne ved opladning , hvis du har en elektronisk oplader med batteri beskyttelse . Gør dig selv den tjeneste at købe en c-tek lader , de er rigtig gode og koster ikke kassen. Sådan en her har jeg selv købt. :wink:
http://www.thansen.dk/product.asp?n=-12 ... -245641261
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Besvar