Bagageklap

Alt vedrørende teknik
Besvar
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Bagageklap

Indlæg af marcus »

Hej, jeg står virkelig brug for hjælp, MB W210 fra 2001 E 220cdi, da jeg var igang og skifte baghjul på bilen, så kommer jeg til at åbne bagagerummet, men kunne jeg ikke åbne den. Den fungerede fint før. jeg koblede batteriet fra igår da jeg var i gang og svejse under bilen i bag hjulkasse venstre. Skal man nulstille noget bagefter? men klappen fungerede fint efter svejsningen, og helle dagen idag. Den elektronisk knap lyser rød,men kan ikke åbne, nøglen kan heller ikke! Er der nogen kan hjælpe med en vejledning?
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Bagageklap

Indlæg af oej »

Hvis det er en sedan, kan du løfte bagsædet i venstre side, Og finde Vaccum slangen til bagklappen og suge i den, Og klappen springer op, Med mindre du har smeltet nogen slange ved at svejse i den, Når bagklappen normalt sviget, Er det selv kontakten til lyset som er defekt, Sidden på undersiden af klappen og ved siden at selv låsen.

oej
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Bagageklap

Indlæg af marcus »

oej skrev:Hvis det er en sedan, kan du løfte bagsædet i venstre side, Og finde Vaccum slangen til bagklappen og suge i den, Og klappen springer op, Med mindre du har smeltet nogen slange ved at svejse i den, Når bagklappen normalt sviget, Er det selv kontakten til lyset som er defekt, Sidden på undersiden af klappen og ved siden at selv låsen.

oej
Hej igen
Tak for svaret, men skal jeg gøre det her mens motoren er igang? Det er en sedan bil.
hvad mener du med : Når bagklappen normalt sviget, Er det selv kontakten til lyset som er defekt, Sidden på undersiden af klappen og ved siden at selv låsen.
vil du være sød og forklare lidt mere?
jeg kan ikke åbne med hverken nøgle eller den lille knap lige ved gear stangen!
Hilsen Marcus
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: Bagageklap

Indlæg af oej »

Når den lyser rød i kontakten, Er det tegn på den er "åben" (som kunne være en defekt kontakt til lyset i bag)
Og når den står "åben" kan man ikke bruge knappen, Men som jeg skriver, kan man lave vaccum med at suge i vaccumslangen til bagklaplåsen, Den er måde den åbner når du trækker i knappen.
Hvis nøglen kan dreje i låsen, burde du også kunne låse den op den vej.

Så enten med nøgle, eller op med sædet og find den slange som går om til låsen, Er i venstre del af bagsædet
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Bagageklap

Indlæg af marcus »

oej skrev:Når den lyser rød i kontakten, Er det tegn på den er "åben" (som kunne være en defekt kontakt til lyset i bag)
Og når den står "åben" kan man ikke bruge knappen, Men som jeg skriver, kan man lave vaccum med at suge i vaccumslangen til bagklaplåsen, Den er måde den åbner når du trækker i knappen.
Hvis nøglen kan dreje i låsen, burde du også kunne låse den op den vej.tt

Så enten med nøgle, eller op med sædet og find den slange som går om til låsen, Er i venstre del af bagsædet
Hej igen, skal motoren være igang hvis jeg suger i slangerne?
Når jeg sætter nøglen ind i låset bag, så nøglen går helt ind, men kan ikke drejsejs højre/venstre.
Den lille knap ind i kabinet lyser rødt, når jeg åbner fører døren, og den går væk efter et par minutter.
Mener du at der er noget elektrisk fejl?
HVAD ER ALTERNATIV LØSNING HVIS DEN MÅDE MED SLANGERNE IKKE VIRKER?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Bagageklap

Indlæg af Alex B J »

Dit bagerum er vacum styret via en actuator som står for åbningen af låsen.
Hvis du laver sug i slangen kan du aktivere aktuatoren..
Det er en elektrisk vacum pumpe som levere til systemet .
Det lugter lidt af du har en vacum læk i din forsynings linie til din lås
Desværre er det tit sådan at den mekaniske lås i bagklap er fyldt med alskens skidt da den sjældent bruges ,du kan evt prøve at rense den med noget spray olie ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
marcus
Indlæg: 137
Tilmeldt: 23. sep 2012, 23:13

Re: Bagageklap

Indlæg af marcus »

Alex B J skrev:Dit bagerum er vacum styret via en actuator som står for åbningen af låsen.
Hvis du laver sug i slangen kan du aktivere aktuatoren..
Det er en elektrisk vacum pumpe som levere til systemet .
Det lugter lidt af du har en vacum læk i din forsynings linie til din lås
Desværre er det tit sådan at den mekaniske lås i bagklap er fyldt med alskens skidt da den sjældent bruges ,du kan evt prøve at rense den med noget spray olie ...
Hej, tak for svaret alle sammen. Det lykkes får mig og åbne klappen. Jeg tog vacum slange ud og puster i den, i sted for suge i den. Dør klappen er åbnet nu. Men den elektriske knap i kabinet lyser rød snart åbner jeg fører døren. og jeg kan godt åbne bagklap med den elektriske knap alligevel.
Besvar