Partikelfilter problem

Alt vedrørende teknik
Besvar
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Partikelfilter problem

Indlæg af Climatec »

Hej

Efter min motor renovering forsvandt olie forbruget. Men det var jo desværre tidligere meget højt. Den har haft tendens til at gå på motor fejl, dog uden at vise det i display. Men ingen trækkraft, I fredags gik det så helt galt den kørte kun ca 30 sek. Så var den gået på motor fejl og ingen trækkraft før jeg holdte ind tog nøglen ud og startede igen, så holdt det ca 30 sek igen.
Jeg havde en træls (som på rigsdansk er en ireterrende ) lyd, nærmest som en brummen specielt mellem 1425 og 1500 omdr.
Min mistanke var partikel filteret, da den jo havde været udsat for det store olie forbrug. Så jeg tog den af og rensede den med en hedvandsrenser og efter montering så har den ikke gået på fejl. Men syntes dog stadig det lyder som om der er for meget modtryk.

Er der nogen med nogle gode ideer.

Hilsen Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
borgen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 7. dec 2015, 21:56

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af borgen »

Ja fjern det og få det kodet væk. Alternativt byt til nyt.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af tømreren »

Eller få det renset korrekt.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Climatec »

Tømmerne
Hvordan renser man det korrekt??

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Alex B J »

Det gør du ved at få brændt din kerne af i en ovn...

http://www.partikelfilterrens-fyn.dk/processen11
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
borgen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 7. dec 2015, 21:56

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af borgen »

Den eneste måde det kan renses på er få ny indmad. Hvis du får det brændt vil det kun fjerne den aske der ikke er brændt. Asken forsvinder ikke.

Der er de 2 muligheder jeg har skrevet, alt andet er som at tisse i bukser e.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af tømreren »

borgen skrev:Den eneste måde det kan renses på er få ny indmad. Hvis du får det brændt vil det kun fjerne den aske der ikke er brændt. Asken forsvinder ikke.

Der er de 2 muligheder jeg har skrevet, alt andet er som at tisse i bukser e.
Det er ikke korrekt.

Jeg fik renset mit filter kemisk, ved kilometerstand, 180.000. Det fungerer stadig fint, nu hvor vognen har kilometerstand 267.000.

Ved kemisk rensning skylles asken ud.

Derudover er det noget vrøvl du skriver; 'Hvis du får det brændt vil det kun fjerne den aske der ikke er brændt'. Aske er netop, afbrændte partikler!
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Alex B J »

Iøvrigt gør man det samme på lastbiler ,der er kernen bare udtagelig fra filterkassen og den brændes ren i en ovn ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af tømreren »

Alex B J skrev:Iøvrigt gør man det samme på lastbiler ,der er kernen bare udtagelig fra filterkassen og den brændes ren i en ovn ...
Det har i mange år, været praksis på lastbiler og busser.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Kuha »

Climatec skrev:Hej

Efter min motor renovering forsvandt olie forbruget. Men det var jo desværre tidligere meget højt. Den har haft tendens til at gå på motor fejl, dog uden at vise det i display. Men ingen trækkraft, I fredags gik det så helt galt den kørte kun ca 30 sek. Så var den gået på motor fejl og ingen trækkraft før jeg holdte ind tog nøglen ud og startede igen, så holdt det ca 30 sek igen.
Jeg havde en træls (som på rigsdansk er en ireterrende ) lyd, nærmest som en brummen specielt mellem 1425 og 1500 omdr.
Min mistanke var partikel filteret, da den jo havde været udsat for det store olie forbrug. Så jeg tog den af og rensede den med en hedvandsrenser og efter montering så har den ikke gået på fejl. Men syntes dog stadig det lyder som om der er for meget modtryk.

Er der nogen med nogle gode ideer.

Hilsen Henrik
Mit forslag er et nyt filter, for at være sikker på problemfri drift fremover.
Find et fornuftigt værksted, hvor prisen er ok.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af JTC »

Via en diagnose tester, kan du måle modtrykket i filteret og se hvordan set ser ud.

Er det for stort, så få sendt filteret til rens, hvis det ikke kan renses og skal skiftes, så siger de det til dig.
Ville anbefale at du skiftere difference føleren i samme omgang og køre en tvangs regenerering.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Climatec »

Hej alle

Jeg har nu renset filteret med Bell ad skum til partikelfilter og efterfølgende haft en Bosch tester på den og det ser nu fint ud og den går ikke på motor fejl. Men jeg har stadig problemer med forhøjet tryk. Specielt når man stopper motoren så er der et tydeligt pust. Har nu talt med en Mercedes mekaniker, og uden at have haft tester på så gætter han på et evt. Forhøjt turbo tryk så den sensor skal lige på testeren i morgen.

Hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Ksorensen83
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. okt 2016, 19:25

Re: Partikelfilter problem

Indlæg af Ksorensen83 »

Hej
Man kan også få det rens med ultralyd.
Det dur
Besvar