godt håndværk

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

godt håndværk

Indlæg af Bent »

Jeg har haft min bil til C-service - 120.000 km og fik i den anledning også skiftet olie i automatgear og bagtøj. Bilen bliver serviceret hos Mercedes i Lemvig og jeg må erkende, at de forstår at skifte olien i automatgearkassen. Gearkassen har faktisk altid skiftet meget pænt, - men nu skal jeg næsten holde øje med motorens omdrejninger, for at konstater gearskift. Jeg er af den opfattelse, at dette skyldes en god mekaniker, - derfor skal værkstedet have en stor Smiley fra mig.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: godt håndværk

Indlæg af Alex B J »

Jamen det var der herligt...
Nu skyldes dine gode gearskift ikke mekanikeren,men den olie og det servicearbejde der er udført på din gearkasse,mekanikeren har bare gjort som der står i hans værkstedsinfo fra mb ...
Men hovedsagen er at du er tilfreds..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: godt håndværk

Indlæg af Bent »

Det kan du måske have ret i, men da jeg fik olien i automatgearkassen skiftet ved 62.000 km hos en anden autoriseret Mercedes værksted, da blev resultatet bestemt ikke så godt som nu.
Jeg tror man skal være meget omhyggelig med olieskiftet på gearkassen - den rette mængde olie den rigtige temperatur og så give mekanikeren den tid arbejdet kræver. Derfor skal der en god mekaniker til men også et godt værksted.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: godt håndværk

Indlæg af BWJ »

Bent skrev:Det kan du måske have ret i, men da jeg fik olien i automatgearkassen skiftet ved 62.000 km hos en anden autoriseret Mercedes værksted, da blev resultatet bestemt ikke så godt som nu.
Jeg tror man skal være meget omhyggelig med olieskiftet på gearkassen - den rette mængde olie den rigtige temperatur og så give mekanikeren den tid arbejdet kræver. Derfor skal der en god mekaniker til men også et godt værksted.
Nemli :)
ZOOM ZOOM.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: godt håndværk

Indlæg af Climatec »

Jeg rigtig godt tilfreds med Mercedes Esbjerg, super god service hver gang. Venlig og imødekommende.

Og værkstedets arbejde er i orden.

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: godt håndværk

Indlæg af oej »

Jeg forhørte mig om gearolien da jeg tænkte på at skifte mit, På min 2013 204 220CDI 7 Trin.
Talte med flere mekaniker fra 2 forskellige Aut Mercedes forhandler, om hvad præcis mængde den skulle have.

Ved det ene sted skiftet de ikke på noget fast interval, "Mercedes havde ikke noget fast interval", Og når kunderne ville have skiftet, var det kun bundkar af, Nyt filter og olie. (oliemængde ved skift 4-5 liter)
Den anden forhandler, havde fuldstændig fast interval hver 75000km, Det havde de af tidligere erfaring, De afmonteret altid Start/Stop ventilen og kom op og tog proppen ud ad converteren. Og lod olien løbe i længere tid, Dette gjorde jeg ved min egen, Oliemængde 9 liter.

Så hvis man gør lidt mere ud af det, Får man også et bedre resultat.

Til skræk, Så jeg en kundebil ved den sidste forhandler en dag, Hvor bilen havde kørt 220.000 km uden skift, Det løb meget langsomt ud. (den skiftede også rigtig dårligt)

Oej
Besvar