Side 1 af 1
Olie i automatgearkasse
: 17. okt 2016, 19:11
af Bent
Olie i en motor bliver sort pga partikler fra udstødningsgassen. Olie i en automatgearkasse må blive sort pga slidtage, men hvad er det som slides og er der en forventet levetid på disse komponenter. Jeg synes det er lidt mærkelig, at mange har problemer med en automatgearkasse. Er jeg den eneste som undres over dette problem ?
Re: Olie i automatgearkasse
: 17. okt 2016, 19:52
af BWJ
Olie i kassen nedbrydes langsomt pga af varmen, som alle andre olier, og transporterer slidpartikler med sig til filteret, primært fra bremsebånd osv.
Man oplever kun flere problemer/ fejl hvis den ikke passes med oliefilter og olieskift.
Re: Olie i automatgearkasse
: 17. okt 2016, 20:04
af Alex B J
Du undres over at mange har problemer med autokasse ..
Punkt 1 så har mange af de kasser kørt 3-400000 km og mange har måske ikke været lige punktlige med vedligeholdelse og evt skylning osv ...
Generelt syntes jeg ikke det er de store problemer med sådanne kasser ,de konstrueret rimeligt godt og kan faktisk holde til en hel del ...
Men en kasse som har kørt 400000 km er selvfølgelig slidt ,dog kan det sagtens være en dejlig oplevelse i det daglige brug
Re: Olie i automatgearkasse
: 18. okt 2016, 14:20
af JTC
Ville også sige at Mercedes gearkasser er State of the art!! Typisk når problemer opstår, er når den ikke har været vedligehold eller har kørt jorden rundt over 8 gange.
Som der også skrives, så er misfarvningen skidt fra friktionen ved bremsebånd og koblinger. Varmen skulle helst ikke havde haft indflydelse, da gearkassen har et ret effektivt kølings system.