W211 skyder oliefilter pakning ud efter olieskift - Løst

Alt vedrørende teknik
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 skyder oliefilter pakning ud efter olieskift.

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Kære alle.

Problemet er løst.

Det er med stor pinlighed jeg må erkende det er min fejl. :oops: :oops:

Jeg sad og så på billedet med filteret og placeringen af orin. På billedet sidder den som den skal, men hvis I vil prøve at få hele motorrummet fyldt med olie af flere gange så skal man sætte oring helt ned til kanten...

Jeg har meget røde ører nu, men er også en super glad mand som med et smil på læben erkender jeg har lavet en fejl. :roll:

Tusinde tak for alle jeres input. Det er virkelig fedt at der er så mange der byder ind i dette forum.

Nogle som kender til andet end Biltemas motor rens, nu skal der nemlig vaskes motor :oops:
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: W211 skyder oliefilter pakning ud efter olieskift.

Indlæg af Martin_E320CDI »

Johnnyhjo77 skrev:Kære alle.

Problemet er løst.

Det er med stor pinlighed jeg må erkende det er min fejl. :oops: :oops:

Jeg sad og så på billedet med filteret og placeringen af orin. På billedet sidder den som den skal, men hvis I vil prøve at få hele motorrummet fyldt med olie af flere gange så skal man sætte oring helt ned til kanten...

Jeg har meget røde ører nu, men er også en super glad mand som med et smil på læben erkender jeg har lavet en fejl. :roll:

Tusinde tak for alle jeres input. Det er virkelig fedt at der er så mange der byder ind i dette forum.

Nogle som kender til andet end Biltemas motor rens, nu skal der nemlig vaskes motor :oops:
Dejligt at det var noget så simpelt som en fejlplaceret o-ring :) jeg er sikker på at du sætter den rigtigt næste gang :wink: . Nogle gange kvajer man sig bare - sådan er det bare , så længe man bare er mand nok til at indrømme det :mrgreen:

Amulgol laver noget god motorrens på spray ......T.hansen har det vist . Pas nu på det elektriske når du vasker :mrgreen: Alternativt er der mange bilpleje centre der laver motorvask for ca 500 kr og de har de rigtige remedier til det .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 skyder oliefilter pakning ud efter olieskift - Løst

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.
Ja det er vigtigt man kan erkende når man kvajer sig, det er den eneste måde at lære det på. Jeg har vasket motoren skånsomt af flere gange og brugt klud de steder med el... Heldigvis var det kun foran den var helt gennemsølet i remme og så videre ... et værre svineri...
Thansen havde noget jeg prøvede et sted som test og det virker ok med nogle gange. Det er ikke så skrapt.
Bilen triller nu og jeg er en glad mand med en erfaring rigere.
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: W211 skyder oliefilter pakning ud efter olieskift - Løst

Indlæg af Martin_E320CDI »

+1
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Besvar