Luftundervogn donkraft

Alt vedrørende teknik
Besvar
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Luftundervogn donkraft

Indlæg af HN9200 »

Hej Forum

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på i forbindelse med brug af donkraft på en w212 stc med luftundervogn når jeg løfter bagenden på den? Jeg husker at fra skift til sommerdæk kunne jeg ikke få donkraften ind til løftepunkterne med mindre jeg startede bilen og derved fik bilen hævet ganske lidt. Er det ok at gøre det på den vis?
borgen
Indlæg: 34
Tilmeldt: 7. dec 2015, 21:56

Re: Luftundervogn donkraft

Indlæg af borgen »

Det tror jeg næppe. Jeg har gjort det flere gange på selvsamme vogn.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Luftundervogn donkraft

Indlæg af ThomasDK »

Næh den kan åbenbart sætte sig lidt siden du ikke kan komme til, det gør du da bare.
Jeg har fuld luftundervogn, og hæver altid bilen inden jeg skifter hjul.
Fordi den står alligevel og kompenserer i den anden sides højde for at forblive vandret, og så er det bare nemmere at komme til.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: Luftundervogn donkraft

Indlæg af HN9200 »

Jeg hævede bagenden og det gik fint. Fik rengjort og smurt bremserne op ved samme lejlighed - ødelagde naturligvis slidindikatoren til bremseklodserne. Jeg føler mig meget dygtig :oops:
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: Luftundervogn donkraft

Indlæg af Sessal3 »

HN9200 skrev:Jeg hævede bagenden og det gik fint. Fik rengjort og smurt bremserne op ved samme lejlighed - ødelagde naturligvis slidindikatoren til bremseklodserne. Jeg føler mig meget dygtig :oops:

Skal du ikke være ked af har også lige gjort det samme med mine hehe men de koster heldighvis ingen penge :) men rørte dårligt nok mine så knækkede ledningen
Besvar