Svag Kabine varme

Alt vedrørende teknik
Besvar
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Hej

Nå bedst man tror alt er i orden, så er der aligevel noget.

Der er ikke ordenlig varme i bilen. Lidt fra side dyserne køligt og til tider koldt fra midter dyserne og koldt til bag sæde passagerer.

Jeg har også bemærket at nogle gange så kører aircondition compressoren selv om systemet er sat til temp. High.

Jeg har haft åbnet og checket ventilen der sidder under vinduesviskerne, rensede den og gav den noget nyt fedt.

Men det har ikke ændret noget.

Nogen ideer


Med venlig hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Alex B J »

Dårlig termostat ...
Fungerer din elektriske cirkulations pumpe ?
Vedr din varmeventil er du sikker på den åbner ordentligt ?
Få evt testet dit klima om alle sensore og step motore er ok ...
Har du mærket på den ene slange til ventilen den skulle gerne blive varm ,ligesom dine køleslange ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Hej Alex

Jo slangen op til ventilen bliver varm.

Hvor sidder den pumpe?

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Alex B J »

Den elektriske pumpe sidder i et gummiophæng lige bag din forlygte .
Næsten lige over fyr .
Men når den slange bliver varm ,syntes jeg det lugter af en defekt ventil eller klima med defekt sensor eller stepmotor
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Ok pumpen kører.
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Og duo ventilen er udsk. Og der er ingen fejl ved fejlaflæsning...

Nogen ideer

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Jeg ved at man kan gå ind i en menu via REST tasten. Og at man kan ændrer de indstillinger. Er her nogen der har en oversigt over de korrekte indstillinger, eller gider have ulejligheden af at skrive dem ned til mig.

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Alex B J »

Er du sikker på at der er fri gennemstrømning fra motor ind igennem ventil og lige så retur ?
Jeg kan evt sende dig en video af mine værdier i mit klima ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Hej Alex

Næ det ved jeg jo ikke med sikkerhed, men jeg har monteret en helt ny duo ventil, den var jo ikke så dyr.

Men det hjælper ikke ret meget syntes jeg,

Jeg har lidt varme ud af side dyserne, lunkent ud af midter dyserne. Og kold luft ud ved dyser til bagsæde passagerer.

Jeg vil meget gerne vide hvad dine indstillinger siger. Men for rigtigt at kunne bruge dem og for at være lidt besværlig ;-) så helst en kold bil og så også lige hvad ude temp var da du tog det.

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af BWJ »

Har du egentligt tjekket din kølevandsthermostat ?
ZOOM ZOOM.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Climatec »

Hej

Kølevandstermostat ?

Hvis den er def. Burde den så ikke påvirke kølevandet i bilen så det blev for varmt eller koldt.?

For kølevandstemp. På bilen ser ok ud. Og som sagt varmer den lidt i side dyserne.

Mvh

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af jensen »

Jeg synes du skal prøve at skylle igennem med haveslangen. I højre side af motorrummet kobler du slangen fra som går ind til kabinen og i venstre side tar du slangen fra som sidder i bagenden af indsugningsmanifolden så monterer du haveslangen i højre side på slangen som går ind til kabinen lukker op for vandhanen og spuler et stykke tid dernæst flytter du haveslangen over i venstre side og sætter den på slangen som går ind til kabinen og spuler igen. Jeg tror det hjælper. Husk du skal begynde med haveslangen i højre side for at spule baglæns
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Svag Kabine varme. Fejl fundet

Indlæg af Climatec »

Hej alle og tusind tak for alle ideer.

Fejlen fundet.

Når der er monteret oliefyr, så sidder der en lille 3 vejs ventil nede skruet fast på fyret.

Denne ventil var jammet, pga. En gummi pakning der havde sat sig fast pga slitage. Så der var kun ganske lidt cirkulation på vandet til kabinevarme.

Prisen på denne lille simple ventil hos Mercedes er kun to tusinde af de lange sedler. Så vil prøve at rep.

Med venlig hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Svag Kabine varme. Fejl fundet

Indlæg af BWJ »

Climatec skrev:Hej alle og tusind tak for alle ideer.

Fejlen fundet.

Når der er monteret oliefyr, så sidder der en lille 3 vejs ventil nede skruet fast på fyret.

Denne ventil var jammet, pga. En gummi pakning der havde sat sig fast pga slitage. Så der var kun ganske lidt cirkulation på vandet til kabinevarme.

Prisen på denne lille simple ventil hos Mercedes er kun to tusinde af de lange sedler. Så vil prøve at rep.

Med venlig hilsen

Henrik
2 mill. er da også en slags penge 8) :lol:
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Svag Kabine varme

Indlæg af Alex B J »

Lykkes din rep ikke fås et brugt fyr til 100 euro med ventil ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar