Oliefyr går ud W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
AndersLassen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7. nov 2016, 21:12

Oliefyr går ud W211

Indlæg af AndersLassen »

Jeg har netop anskaffet mig en E270 cdi fra 2003, altså en W211
Den er udstyret med oliefyr, men det vil ikke helt som jeg vil.
Efter jeg har startet det går det ud efter kort tid. Ved at søge på diverse forums også tyske får jeg den opfattelse at batteriet måske er blevet lidt træt.
Bestyrket i, at jeg har siderude i bilen, hvor jeg har tændt oliefyret og efter kort tid, kommer der en meddelelse frem, at komfort slåes batteri spare funktion.
Jeg finder en tysk tråd, der fortæller hvordan man via kombiinstrumentet kan få en udlæsning af batteriets spænding, men men men den fremgangsmåde der er beskrevet kan jeg ikke få til at virke.
Er der en her, der kan forklare mig hvordan der kan opnås?
Hvilke spænding der skal være?
Om dette også er grunden til, at blæseren til kabinen ikke starter og varmer kabinen op?
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Oliefyr går ud W211

Indlæg af Alex B J »

1 er det fabriksfyr eller et eftermonteret .
2 fyret starter op ?dvs det starter forbrændings process og du kan høre fyrets fødepumpe pulse ?
3 hvis dit fyr har fjernbetjening med display kan du udlæse fejlkoder via den ...
4 fyret kan jo også slukke fordi det er fejlbehæftet

Volt check

https://youtu.be/YZtXG7IOdlk
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Oliefyr går ud W211

Indlæg af BWJ »

AndersLassen skrev:Jeg har netop anskaffet mig en E270 cdi fra 2003, altså en W211
Den er udstyret med oliefyr, men det vil ikke helt som jeg vil.
Efter jeg har startet det går det ud efter kort tid. Ved at søge på diverse forums også tyske får jeg den opfattelse at batteriet måske er blevet lidt træt.
Bestyrket i, at jeg har siderude i bilen, hvor jeg har tændt oliefyret og efter kort tid, kommer der en meddelelse frem, at komfort slåes batteri spare funktion.
Jeg finder en tysk tråd, der fortæller hvordan man via kombiinstrumentet kan få en udlæsning af batteriets spænding, men men men den fremgangsmåde der er beskrevet kan jeg ikke få til at virke.
Er der en her, der kan forklare mig hvordan der kan opnås?
Hvilke spænding der skal være?
Om dette også er grunden til, at blæseren til kabinen ikke starter og varmer kabinen op?
Det er 100% sikkert at dit batteri der er træt når komfort slår fra, en lille test, tænd din elbagrude og sædevarme med tænding på, (motor ikke startet) lad den stå 2 min. hvis du herefter ikke kan starte fyret er batteriet for træt.(stadig slukket motor)
ZOOM ZOOM.
mercedesnu
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12. nov 2016, 11:38

Re: Oliefyr går ud W211

Indlæg af mercedesnu »

AndersLassen skrev:Jeg har netop anskaffet mig en E270 cdi fra 2003, altså en W211
Den er udstyret med oliefyr, men det vil ikke helt som jeg vil.
Efter jeg har startet det går det ud efter kort tid. Ved at søge på diverse forums også tyske får jeg den opfattelse at batteriet måske er blevet lidt træt.
Bestyrket i, at jeg har siderude i bilen, hvor jeg har tændt oliefyret og efter kort tid, kommer der en meddelelse frem, at komfort slåes batteri spare funktion.
Jeg finder en tysk tråd, der fortæller hvordan man via kombiinstrumentet kan få en udlæsning af batteriets spænding, men men men den fremgangsmåde der er beskrevet kan jeg ikke få til at virke.
Er der en her, der kan forklare mig hvordan der kan opnås?
Hvilke spænding der skal være?
Om dette også er grunden til, at blæseren til kabinen ikke starter og varmer kabinen op?
Batteri spænding tilgåes ved at sætte nøglen i og dreje om til trin 1, derefter kan du bruge knapper på rattet, tilgå menuen der viser udendørs temperatur.
Herefter trykker du tre gange hurtigt på triptæller reset - nu vil du se UB= xx V

Denne menu forbliver indtil du fjerner nøglen igen, den fortæller yderligere, oliestandsmængde, VIN number med mere.
For at opnå den aktuelle mængde olie med mere kræver at du drejer nøglen til trin to.
Besvar