Fejl i ILS på w212 2014

Alt vedrørende teknik
Besvar
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af morten03 »

Hej

Jeg får en sjælden gang i mellem en fejl på mit LED ILS på min W212 fra 2014.

Den siger at ILS er ude af drift og oven i hatten idag, sagde den også at adaptivt nærlys også var ude af drift.

Er der nogen der ved noget om hvad der kan være galt?

Mvh.
Morten
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af SLKkompressor »

Få fejlsøgt med Startester.
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af morten03 »

Nu har jeg analyseret lidt på hele situationen.

Jeg fik oftere og oftere beskeden om at ILS ikke virkede - til stor frustration.

Da der for et par uger siden frøs 13 grader, havde jeg ikke kørt i bilen et par dage og i dagene inden da, havde jeg kun kørt småture - dvs. 2-5 km. Der fik jeg beskeden om at ILS ikke virkede.

Om morgenen efter kulden havde stået på, ville bilen ikke starte - batteriet var tomt.

Efter et boost og lange ture, har jeg ikke oplevet problemet længere.

Er der nogen der kan nikke genkendende til, at funktionen af ILS er afhængig af batteriets tilstand/strømmængde?
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af SLKkompressor »

Et par gange om måneden får vi også meddelelse om at ILS ikke er aktiv mest lige efter start. Det er hurtigt overstået. Jeg tror ikke at ILS er mere følsomt for lavt batteri kapacitet end andre af bilens elektroniske systemer. Hvis batteriet er lidt nede vil der som regel hurtigt komme en meddelelse derom. ILS styres af fotocelle/camera i forruden som skal være ren der. Jeg tror at ganske lidt is sne eller lignende kan forstyrre fotocellen og give fejl meddelelse. Det er vigtigt med gode viskerblade.
Ellers et dejligt system som vi er meget glade for.
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af morten03 »

Problemet er, at når det ikke virker, så hjælper det ikke at blot tænde og slukke og det går ikke over af sig selv i løbet af kørslen.

Min forrude en ren og jeg skifter jævnligt (ved sommer/vinterhjulskift) viskerblade (Bosch).

Som beskrevet, var batteriet tomt - dette fik jeg ikke meddelse om da jeg forsøgte at starte bilen.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af tømreren »

Er din forrude original?
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af morten03 »

tømreren skrev:Er din forrude original?
Det går jeg stærkt ud fra - har aldrig fået den skifter.
Jeg har fået lavet en nanoforsejling på den i oktober 2015 men har aldrig haft problemer der.
Og siden jeg fik jumpstartet vognen har der ikke været problemer.

Jeg har også fået installere Mercedes Me adapter og der kan jeg følge spændingen på batterier. Det er nu 19 timer siden jeg kørte sidst og der stod spændingen på 12,5v (hvilket iflg min oplysninger er en tand lavt). Jeg er spændt på at se om ILS virker næste gang jeg starter.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af tømreren »

morten03 skrev:
tømreren skrev:Er din forrude original?
Det går jeg stærkt ud fra - har aldrig fået den skifter.
Jeg har fået lavet en nanoforsejling på den i oktober 2015 men har aldrig haft problemer der.
Og siden jeg fik jumpstartet vognen har der ikke været problemer.

Jeg har også fået installere Mercedes Me adapter og der kan jeg følge spændingen på batterier. Det er nu 19 timer siden jeg kørte sidst og der stod spændingen på 12,5v (hvilket iflg min oplysninger er en tand lavt). Jeg er spændt på at se om ILS virker næste gang jeg starter.
Jeg kender ikke noget til 'nano behandlinger' og spændingsniveauer.

Men det er konstateret, at uoriginale forruder enten mangler varmetråde foran sensoren til ILS eller disse ikke er effektive nok og derfor medfører dug der forstyrrer styringen.

Men det lader så ikke til at være problemet i dit tilfælde.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: Fejl i ILS på w212 2014

Indlæg af morten03 »

tømreren skrev:
morten03 skrev:
tømreren skrev:Er din forrude original?
Det går jeg stærkt ud fra - har aldrig fået den skifter.
Jeg har fået lavet en nanoforsejling på den i oktober 2015 men har aldrig haft problemer der.
Og siden jeg fik jumpstartet vognen har der ikke været problemer.

Jeg har også fået installere Mercedes Me adapter og der kan jeg følge spændingen på batterier. Det er nu 19 timer siden jeg kørte sidst og der stod spændingen på 12,5v (hvilket iflg min oplysninger er en tand lavt). Jeg er spændt på at se om ILS virker næste gang jeg starter.
Jeg kender ikke noget til 'nano behandlinger' og spændingsniveauer.

Men det er konstateret, at uoriginale forruder enten mangler varmetråde foran sensoren til ILS eller disse ikke er effektive nok og derfor medfører dug der forstyrrer styringen.

Men det lader så ikke til at være problemet i dit tilfælde.
Øv - jeg håbede jeg kunne blive klogere - men tak for din tid og input! :-)
Besvar