Hej Alle.
Jeg har en C200 ( W204) med bi-xenon og kurvelys med automatisk op og nedblænding.
Jeg oplever rigtigt ofte at modkørende "kipper" med det lange lys samt at forankørende på motorvejen blinker med bremselyset.
Jeg har ikke noget tungt liggende bag i bilen og kan ikke finde nogen knap til eventuelt selv at regulere lygtehøjden da jeg naturligvis ikke ønsker at genere mine medbillister.
Fejler bilen noget eller skal jeg blot acceptere dette som en af mindre heldige sidegevinster ved at køre med xenon??
Bedste hilsner - Joos
W204 / Bi-xenon blænder.
W204 / Bi-xenon blænder.
W204 / C200 CDI BE stc. 5/2012 facelift
Re: W204 / Bi-xenon blænder.
Flg kan være galt
En defekt niveau sensor eller også skal dine lygter bare justeres og grundindstilles med tester ....
En defekt niveau sensor eller også skal dine lygter bare justeres og grundindstilles med tester ....
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Min gjorde det samme, kørte op mod en port og justeret dem lidt ned med stille skruen ved lygterne.Alex B J skrev:Flg kan være galt
(Som gode gammeldags H4 lygter)
Den auto justere stadigvæk ved start men står ikke så højt mere!
E350 s212 3.0cdi 252hk 7g aut.st avantgarde AMG style, airmatic, lane assist, 2013 104.000km
solgt C220 w204 2.2cdi 170hk 5g aut.st.van avantgarde, Harman Kardon logic 7, Webasto fyr, Scrolling Knob Wheel upgrade, 2010 168.000km
solgt C220 w204 2.2cdi 170hk 5g aut.st.van avantgarde, Harman Kardon logic 7, Webasto fyr, Scrolling Knob Wheel upgrade, 2010 168.000km
Jeg har nogle gange også oplevet det i min, men jeg tror det skyldes at bilen reagerer på modkørendes lygter og ikke lysskæret fra dem. Derfor blænder den nogle gange ned langt senere end man ellers ville have gjort manuelt - især hvis man møder den modkørende over en bakketop eller et skarpt sving. I nogle af disse situationer har jeg også oplevet blink fra modkørende - og kan egentlig godt forstå det fordi den blænder meget sent ned.
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
Tak for jeres svar.
@Eddie - Jeg hælder også mest til at prøve din løsning og se om ikke det skulle løse problemet.
@asej - Ja det er rigtigt den blænder lidt sent ned og cyklister reagerer den ikke altid på hvilket må være brandirriterende for dem så man skal selv lige være lidt på vagt.
God dag derude
/ Joos
@Eddie - Jeg hælder også mest til at prøve din løsning og se om ikke det skulle løse problemet.
@asej - Ja det er rigtigt den blænder lidt sent ned og cyklister reagerer den ikke altid på hvilket må være brandirriterende for dem så man skal selv lige være lidt på vagt.
God dag derude

/ Joos
W204 / C200 CDI BE stc. 5/2012 facelift
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Det er højst sandsynligt sensorerne på forhjulsophænget eller baghjulsophænget eller begge som "hænger" i knæleddene på grund af udtørring og manglende motion. Det bedste er op på lift og adskille ,smøre og motionere knæleddene. Saml det hele og kør til et værksted med et lygte justerings apparat og få lidt hjælp. Hvis du er heldig kan justeringen foregå uden tester. Jeg har udført opgaven flere gange.