Olieskift på automatgear

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 178
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Olieskift på automatgear

Indlæg af Bent »

Er der nogen som kan forklare, hvorfor er der en olieskift på en 7 trins automatgear på ca. 5 liter og en på ca. 9,5 liter.
Jeg går ud fra, at 5 liter er gearolie ved tandhjulene og de 9,5 liter er gearolie ved tandhjulene + converter. - Men er det ikke det samme gearolie, der flyder gennem converter og tandhjulene ?
Og næster spørgsmål, hvis man den ene gang skifter 9,5 liter gearolie og den anden gang skifter 5 liter, er det så ikke OK ? - her tænker jeg gearolieskift for hver 60.000 km
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Olieskift på automatgear

Indlæg af BWJ »

Det er samme olie i Converter, gearkasse og oliekøler, ved en skylning bruges mellem 8-15 liter olie.
Hvis man kun skifter på gearkassen uden at skylle det hele rent, svarer det til at have en liter sur mælk og hælde ½ liter ud og hælde en ½ liter frisk oveni, vil de bruge det på havregrynene.
og hver 60000 er ok, hvis du ikke slæber campingvogn.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Olieskift på automatgear

Indlæg af Alex B J »

Det er ret væsentligt at være opmærksom på at ikke alle w211 med 722.9 har converteraftapning/converter med bundprop.
722,9 kassen kan du aldrig tømme helt for gammel olie,jo mindre den skylles/flushes.
Man fylder kassen op via en studs som skrues i bundpropens hul.
Selvom kassen skylles anbefales der at man tømmer converter via bundprop hvis den er tilstede
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar