Hej
Min kammerat er nu blevet vil med Mercedes efter at have haft lånt min i 3 uger.
Vi var ude at prøve en e280 i dag. Men den virkede meget fugtig inde i bilen
Og under prøve kørsel af bilen konstaterede vi at det var som små lyn i instrument bordet, altså speeder og omdr. Tæller små lys glimt forskellige steder og mange sorte pletter som mug pletter i instrument bordet. Nogen der har set det før, og nogen der ved hvad man evt. Kan gøre ved det?
Parkerings sensor virkede heller ikke, hvad er de mest normale fejl i det.
Mvh Henrik
Pletter i instrumentpanel
Pletter i instrumentpanel
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Re: Pletter i instrumentpanel
Det med pletter er desværre helt normalt min lider selv under dette og skal ha et andet speedo i
Du kan få lavet illuminations defekterne hos forskellige firmaer i uk og de .
Om nictec i Danmark kan ved jeg ikke
Det koster 1000kr og det skal så sendes derover .
Alternativt et brugt med få km på bagen evt...
P sensor fejl skal det tester på til ...
Hvis bilen virker fugtig må du jo pille begge fortæpper ud foran og kigge ,det er ligetil
Om nictec i Danmark kan ved jeg ikke
Det koster 1000kr og det skal så sendes derover .
Alternativt et brugt med få km på bagen evt...
P sensor fejl skal det tester på til ...
Hvis bilen virker fugtig må du jo pille begge fortæpper ud foran og kigge ,det er ligetil
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Er det ikke en "normal" fejl med de pakeringssensorer? Mener at de på flere forum er berygtede for at fejle - kan også aflæses på prisen på brugte på eBay 

IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Bortset fra blinkeriet lyder det næsten som min S211 jeg lige har købt.
Pletterne er noget coating eller lim eller sådan noget der bryder ned med tiden. Jeg har netop skrevet med www.moman.eu, som sælger 'replacement dials'. Han skrev flg:
"just replacing top print wont help, as the bits that showed up on your dials are caused by the faulty INDIGLO backlight panel – so you need that replaced as well."
Venter på en pris fra ham - der er en video hvor de viser hvordan man skifter det og det ser ikke så sindssygt svært ud - jeg vil personligt hellere fedte lidt med det end at købe et nyt brugt panel og bøvle med km-tal osv. der ikke passer og diverse elektriske problemer der næsten er garanteret at følge med.
Min parktronic bøvler også, så det er nok sædvanlige fabrikationsfejl. En computerudlæsning kunne fortælle at min parktronic knap 'hænger' og to sensorer skulle skiftes (foran midt for + bagi venstre side). Har kunne læse mig til at hvis én sensor fejler, så fejler hele systemet. De er til gengæld billige og ser ikke ud til at være særligt svære at skifte. Det sværeste ser ud til at være at få kofangerne afmonteret. Der er flere videoer på youtube.
Mht. fugt så mærk efter bagi under reservehjulet. Min er en lille smule fugtig dér og MB Kolding sagde at det højst sandsynligt var hængertrækket der skulle have en silikonefuge eller en ny O-rings pakning der hvor viskeren sidder fast.
Pletterne er noget coating eller lim eller sådan noget der bryder ned med tiden. Jeg har netop skrevet med www.moman.eu, som sælger 'replacement dials'. Han skrev flg:
"just replacing top print wont help, as the bits that showed up on your dials are caused by the faulty INDIGLO backlight panel – so you need that replaced as well."
Venter på en pris fra ham - der er en video hvor de viser hvordan man skifter det og det ser ikke så sindssygt svært ud - jeg vil personligt hellere fedte lidt med det end at købe et nyt brugt panel og bøvle med km-tal osv. der ikke passer og diverse elektriske problemer der næsten er garanteret at følge med.
Min parktronic bøvler også, så det er nok sædvanlige fabrikationsfejl. En computerudlæsning kunne fortælle at min parktronic knap 'hænger' og to sensorer skulle skiftes (foran midt for + bagi venstre side). Har kunne læse mig til at hvis én sensor fejler, så fejler hele systemet. De er til gengæld billige og ser ikke ud til at være særligt svære at skifte. Det sværeste ser ud til at være at få kofangerne afmonteret. Der er flere videoer på youtube.
Mht. fugt så mærk efter bagi under reservehjulet. Min er en lille smule fugtig dér og MB Kolding sagde at det højst sandsynligt var hængertrækket der skulle have en silikonefuge eller en ny O-rings pakning der hvor viskeren sidder fast.
W211 E220 CDi 2006 kombi
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699