Nye lygtefronter
-
Nye lygtefronter
Hej Alle
Er det muligt at skifte fronterne (lygteglas) på en S211 fra 2008 ?
Mine er sgu lidt triste efter næsten 300.000 km på landevejen og jeg tænker at opgraderer linserne med evox-r, men synes ikke det er rigtig godt uden også at skifte fronterne samtidig...
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Er det muligt at skifte fronterne (lygteglas) på en S211 fra 2008 ?
Mine er sgu lidt triste efter næsten 300.000 km på landevejen og jeg tænker at opgraderer linserne med evox-r, men synes ikke det er rigtig godt uden også at skifte fronterne samtidig...
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Re: Nye lygtefronter
Har du prøvet at polere dem op?
Jeg ville skifte glassene. De er formentlig fuldstændig ødelagte af stenslag og solens UV stråler.
Men om de kan købes løse som reservedele, er jeg ikke klar over.
Men om de kan købes løse som reservedele, er jeg ikke klar over.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
-
Et billigt alternativ kunne måske være dette poleringskit?
https://www.hcfarver.dk/autolak/bilplej ... sgodyOgKog
ellers er tandpasta godt til diverse poleringsopgaver, tilsat knofedt!
God jul
https://www.hcfarver.dk/autolak/bilplej ... sgodyOgKog
ellers er tandpasta godt til diverse poleringsopgaver, tilsat knofedt!
God jul
-
Vil ikke lyde som en hoven båtnakke men I tre, Ronny85, Tømmeren og mercedesnu skal drikke noget mindre glögg og læse hvad jeg skriver
Jeg vil IKKE polerer lygter med kit eller tandpasta og jeg vil have nogle NYE fronter...
God jul
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Jeg vil IKKE polerer lygter med kit eller tandpasta og jeg vil have nogle NYE fronter...
God jul
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Det er helt iorden med mig du er hoven. Jeg har så ualmindeligt brede skuldre, at jeg kan bære det!
Men hvorfor pokker, ringer du så ikke blot til Mercedes Benz i morgen og bestiller to nye forlygter i stedet for al det 'fiks-faks'!!??
Men hvorfor pokker, ringer du så ikke blot til Mercedes Benz i morgen og bestiller to nye forlygter i stedet for al det 'fiks-faks'!!??
-
Jamen ved du hvad de lygter koster fra nye...?
De er skide dyre og de bliver ikke bedre af at være nye...Bare lidt pænere...
Det der med at polerer lygter, er noget gøj.
Jeg har gjort det et par gange og det ser skide godt ud...I ganske kort tid...Og så er de bare endnu værre bagefter.
Og jeg er faktisk ikke hoven. Savner bare svar på om og hvor man kan købe nye lygtefronter
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
De er skide dyre og de bliver ikke bedre af at være nye...Bare lidt pænere...
Det der med at polerer lygter, er noget gøj.
Jeg har gjort det et par gange og det ser skide godt ud...I ganske kort tid...Og så er de bare endnu værre bagefter.
Og jeg er faktisk ikke hoven. Savner bare svar på om og hvor man kan købe nye lygtefronter
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Jeg aner ikke hvad de koster. Men jeg ved nyt og originalt fungerer! Og det er nok for mit eget vedkommende
Men spørg 'Alex B J', han må være forummets 'lygte ekspert'
Han har skrevet meget om de forlygter....
Men spørg 'Alex B J', han må være forummets 'lygte ekspert'
Han har skrevet meget om de forlygter....
mig bekendt, kan man ikke få dem løst til xenon og en polering er kun en midlertidige løsning.
-
Nemlig Jacob !!!
Men er der forskel på fronter til xenon og halogen ?
Jamen nye lygter er garanteret bedre end det jeg har og du har ret i, at nyt og originalt fungerer, men det er stadig dårligt lys i forhold til f.eks. den løsning med evox-r projektore som Alex B J beskriver andetsteds i forum.
Jeg har set lygter med de andre og bedre projektore og der er sgu blus på, skal jeg hilse at sige...Og jeg bor altså ude på landet hvor der er mørkt og ingen gadelys og så er det at foretrække, at netop lys på bilen er noget der virker og helst GODT
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Men er der forskel på fronter til xenon og halogen ?
Jamen nye lygter er garanteret bedre end det jeg har og du har ret i, at nyt og originalt fungerer, men det er stadig dårligt lys i forhold til f.eks. den løsning med evox-r projektore som Alex B J beskriver andetsteds i forum.
Jeg har set lygter med de andre og bedre projektore og der er sgu blus på, skal jeg hilse at sige...Og jeg bor altså ude på landet hvor der er mørkt og ingen gadelys og så er det at foretrække, at netop lys på bilen er noget der virker og helst GODT
MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
man kan få dem uoriginale ved jeg, kender ikke kvaliteten på dem. se eventuelt oemxenonshop
Polere du lygterne op rigtigt i 3 trin og afslutter med klarlak så for de en ny flade som holder og også er uv beskyttet
Evt kør til en autolak de tager som regel 500 kr pr lygte og så har du nogle som bare spiller på plastik delen , og så skift linsen inden i så har du "nye" lygter til billige penge
Evt kør til en autolak de tager som regel 500 kr pr lygte og så har du nogle som bare spiller på plastik delen , og så skift linsen inden i så har du "nye" lygter til billige penge
Og det har du fuldstændig ret i....Sessal3 skrev:Polere du lygterne op rigtigt i 3 trin og afslutter med klarlak så for de en ny flade som holder og også er uv beskyttet
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Er ikke helt enig med det klarlak
Varmen fra lygten får plastikken til at udvide sig og trække sig sammen ret meget, så med tiden vil lakken skalle af.
Har set det en del gange og har fundet et godt eksempel her: https://www.youtube.com/watch?v=4bQkDwWWcR0
Ud over det, så sæbe og silikone baseret produkter har gennem tiden også trukket sig ind i plastikken på lygteglasset og gør det endnu svære for lakken at binde på plastikken.
Varmen fra lygten får plastikken til at udvide sig og trække sig sammen ret meget, så med tiden vil lakken skalle af.
Har set det en del gange og har fundet et godt eksempel her: https://www.youtube.com/watch?v=4bQkDwWWcR0
Ud over det, så sæbe og silikone baseret produkter har gennem tiden også trukket sig ind i plastikken på lygteglasset og gør det endnu svære for lakken at binde på plastikken.
Har du tit set maling skalle af kofangere spejle mm. pga varme ?JTC skrev:Er ikke helt enig med det klarlak
ZOOM ZOOM.