Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Alt vedrørende teknik
Besvar
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Morten Bech »

Hej forum,

Er ikke klar over om det er en fejl eller det er noget den skal gøre :D

Efterlod Svigermor i bilen ulåst og alle døre og vinduer lukkede, da jeg hentede knægten i skolen. Efter ca. 5-7 min ringede hun og sagde at bilen hylede og blinkede, jeg trykkede lås/åbne på fjernbetjeningen og den holdt op.
Kort efter gentog samme senarie sig da knægten og jeg var inde og blive klippet, dog valgte jeg at låse bilen mens hun sad i den.

Prøver bilen at fortælle mig noget om Svigermor????? :shock: Hun er ellers meget glad for at blive fragtet rundt i den.
Eller er det en rumføler der ser at hun ikke sidder stille og tror hun er en tyv??

Parkerede bilen hjemme og låste den og den har ikke sagt et pip efter.

Bilen er en 2014 w212 e220 cdi.

PS: skal bekende at jeg ikke har haft tid til at se i instruktionsbogen :oops: :oops:

/Morten
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Lars Hansen »

Mon ikke din alarm registrere at svigermor ikke sidder stille bilen ?

De fleste alarmer har en "ryste" anordning således at selv små vindstød, kan få et helvedes tabernakel til at gå igang.
Rystesikring er jo monteret således, at ingen kan bryde ind i bilen, eller splitte den ad, uden at den begynder at hyle.

Lad være med at låse døren når der sidder nogen i bilen og prøv at læse din instruktionsbog og se om ikke alarmen selv starter, efter at bilen har stået stille i 3-5 minutter ?


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Falgaroth
Indlæg: 41
Tilmeldt: 17. jun 2014, 14:49
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Falgaroth »

Hej Morten

Det er din rum alarm der går af, min gjorde det samme da jeg efterlod min søn i bilen :P
I min (2012)S212 sidder der en knap i loft konsollen til at slå den fra hvis man efterlader nogen i bilen bevidst.

Mvh
Lars
(S212) Mercedes-Benz E 200 T BE CDi Aut. Stc. 2012
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af tømreren »

Morten Bech skrev:Efterlod Svigermor i bilen ulåst og alle døre og vinduer lukkede
Så aktiverer alarmen sig selv...... :roll:
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Morten Bech »

Tak for alle svar :-)

Fik læst lidt i manuale og den gjorde som den skulle, men jeg lader nu svigermor svede lidt endnu og siger at hvis hun ikke vil med ud i regnen så skal hun sidde helt stille i bilen og ikke engang tale :twisted: :shock: :D :D

/Morten

Ps: just for info, så er jeg rigtig glad for min svigermor, men lidt gas skal hun have.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Lars Hansen »

tømreren skrev:
Morten Bech skrev:Efterlod Svigermor i bilen ulåst og alle døre og vinduer lukkede
Så aktiverer alarmen sig selv...... :roll:

Yebs....

Som en sikring hvis du glemmer at låse døren når du forlader bilen !

Jeg har set det rigtig mange gange på værkstedet, at døren er blevet lukket på en bil og efter få minutter, låser den og aktiverer alarmen, hvis ikke man husker at slå funktionen fra og det er noget rigtig lort, hvis nøglen sidder i tændingslåsen 8)


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af BWJ »

LarsHnasen skrev:
tømreren skrev:
Morten Bech skrev:Efterlod Svigermor i bilen ulåst og alle døre og vinduer lukkede
Så aktiverer alarmen sig selv...... :roll:

Yebs....

Som en sikring hvis du glemmer at låse døren når du forlader bilen !

Jeg har set det rigtig mange gange på værkstedet, at døren er blevet lukket på en bil og efter få minutter, låser den og aktiverer alarmen, hvis ikke man husker at slå funktionen fra og det er noget rigtig lort, hvis nøglen sidder i tændingslåsen 8)


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Hvis bil er slukket og nøgle sidder i, låser den IKKE af sig selv og aktiverer alarm
ZOOM ZOOM.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af Lars Hansen »

Muligt at en nyere Mercedes ikke opfører sig sådan, men det var ikke ualmindeligt for 10-20 år siden og det var en indkodet option på min BMW 540 Touring fra 2002 og fik det kodet fra, som det allerførste jeg gjorde ved bilen dagen efter jeg fik den.


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
pullman
Indlæg: 130
Tilmeldt: 18. mar 2016, 06:03

Re: Underlig fejl, når Svigermor sidder alene i bilen

Indlæg af pullman »

Det er vist din interior motion sensor der er lidt overfølsom, på nogle modeller kan man selv indstille hvor følsom man ønsker den skal være.. fx, hvis der dyr i bilen osv...
Besvar