Finde korrekte reservedelsnumre

Alt vedrørende teknik
Besvar
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af ulrikp »

Jeg står og skal udføre en række reparationer på en W211 E220 CDi og kommer hele tiden i tvivl om hvilke reservedele der passer. Er der en metode til at slå reservedele op online, så man finder rette modelnumre. F.eks. skal jeg finde generator, vandpumpe, tandstang eller servopumpe, bagagerumsgasfjeder, skinner til bagagerumsdækken osv. osv.

På f.eks. bildeleshop.dk kan man indtaste sin nummerplade, hvorefter man får man en lang liste af kompatible dele. Ved hver enkelt del kan man finde tilsvarende OE-numre ("kun for sammenligning" skriver de). Tænkte at man kunne bruge det, som udgangspunkt for at finde nummeret på den originale del. Men hvis man så sammenligner OE-numrene for fem forskellige mærkers version af f.eks. en gasfjeder, der skulle passe min bil, så matcher deres OE-numrene ikke.

Jeg skal bruge en blanding af nye og brugte dele, og ville gerne undgå at skulle ringe til MB eller Gørløse hver gang jeg har fundet en ny stump der skal skiftes.

Nogen der har nogle tips?
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af Alex B J »

Slå stumper op i mb epc så har du mb partnummer som matcher dit chassis.
Dvs garanti for korrekte numrer .
Jeg har adgang til epc hvis det er
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af flychr »

hej
enig
Slå stumper op i mb epc så har du mb partnummer som matcher dit chassis.
Det er et must hvis man selv bestiller /reparere sin bil ! det er super godt at se hvordan dele er i ens egen bil "SER" ud i EPC
ofte kan man se nr på dele på og slå dem op enten i EPC eller google/ Autoimport.dk ebay og få en ide om priser osv !
chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af Climatec »

Ja jeg vil have meldt mig ind men venter lige til maj. Gider ikke betale for 12 md og få 3 md.

Det er et lidt åndssvagt system desværre.
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af ulrikp »

Det mest åndsvage er at det koster penge ;-)
Slå stumper op i mb epc så har du mb partnummer som matcher dit chassis.
Dvs. garanti for korrekte numrer.
Jeg har adgang til epc hvis det er
Tak for det Alex, jeg tager dig sikkert på ordet, når jeg er klar til at gå i krig med den!
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af Alex B J »

ulrikp skrev:Det mest åndsvage er at det koster penge ;-)
Slå stumper op i mb epc så har du mb partnummer som matcher dit chassis.
Dvs. garanti for korrekte numrer.
Jeg har adgang til epc hvis det er
Tak for det Alex, jeg tager dig sikkert på ordet, når jeg er klar til at gå i krig med den!
Du skal være velkommen ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af BWJ »

ulrikp skrev:Det mest åndsvage er at det koster penge ;-)
Slå stumper op i mb epc så har du mb partnummer som matcher dit chassis.
Dvs. garanti for korrekte numrer.
Jeg har adgang til epc hvis det er
Tak for det Alex, jeg tager dig sikkert på ordet, når jeg er klar til at gå i krig med den!

Hvis du registrerer din bil på Gørløses reservedels side (gratis), kan du slå næsten alle varenumre op på din bil i de forskellige kategorier
ZOOM ZOOM.
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa
Du kan også melde dig ind i Mercedes klub Danmark og den vej igennem få adgang til EPC og mange andre fordele for kun 500kr pr år. Da vi jo er i starten af januar går du ikke glip af noget :D :D

Mvh MB freak
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af Lars Hansen »

[/quote]Hvis du registrerer din bil på Gørløses reservedels side (gratis), kan du slå næsten alle varenumre op på din bil i de forskellige kategorier[/quote]


Jeg har lige registreret mig og har fundet noget jeg kan bruge.
Men kan jeg være sikker på den del jeg har fundet, er den samme som jeg har brug for på min bil ?

Jeg KAN jo gå ud og skille det hele ad, men det er sgu bedre at købe delen og bare skille sagerne ad og monterer. Jeg vil gerne undgå at gøre tingene mere besværligt end højst nødvendigt :D


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af Climatec »

MB-Freak skrev:Hejsa
Du kan også melde dig ind i Mercedes klub Danmark og den vej igennem få adgang til EPC og mange andre fordele for kun 500kr pr år. Da vi jo er i starten af januar går du ikke glip af noget :D :D

Mvh MB freak
Jo deres år går fra maj til maj, så det er nu 500kr for 3 md. Det er jo lidt åndssvagt.

Hilsen

Henrik
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: Finde korrekte reservedelsnumre

Indlæg af ulrikp »

BWJ skrev:
Hvis du registrerer din bil på Gørløses reservedels side (gratis), kan du slå næsten alle varenumre op på din bil i de forskellige kategorier
Super tip, tak! Det var lige det jeg ledte efter.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Besvar