Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Alt vedrørende teknik
Besvar
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af ulrikp »

Jeg har nogle hydraulikproblemer med både servoen og ABC luftaffjedringen.

- Servoen er tung, retter ikke op af sig selv og piver lidt når man drejer (ens til begge sider).
- Bagerste højre hjørne hænger alt for lavt.

Det ser ud til at der er nok servoolie på, men jeg spekulerede på om de to systemer er i forbindelse med hinanden eller om det er to uafhængige problemer? Begge fejl kan skyldes tusinde forskellige ting, men måske de var relaterede hvilket ville gøre det nemmere at diagnosticere.

Jeg kan i øvrigt kun finde olie-reservoiret til servostyringen, så hvis de ikke er forbundne, hvor finder jeg så dækslet og filteret til ABC systemet?
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af Alex B J »

Du har fået noget galt i halsen
ABC active body controle er ikke at finde på w211
Du har luftdrevne niveaudæmpere bagpå din bil alternativ airmatic som er luftben i alle 4 hjørner
Dvs dine dæmpere drives af el kompressor modsat ABC som drives af en tandem servo pumpe
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af JTC »

servo problemet, kan være tandstang, pumpe eller bære kugler. det mest normale er dårlig tandstang.

nivo fejlen, kan være en sensor eller luftben der er dårligt.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af ulrikp »

Du har fået noget galt i halsen
ABC active body controle er ikke at finde på w211
Du har luftdrevne niveaudæmpere bagpå din bil alternativ airmatic som er luftben i alle 4 hjørner
Ahh det forklarer jo ligesom forvirringen! Doh

Jacob tak for hints! Den må en tur på lift, så jeg kan se om tandstangen lækker olie eller om armen på level sensoren er i stykker. Ellers går jeg ud fra at en trykmåling af servopumpen er næste logiske skridt.
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af BWJ »

ulrikp skrev:
Du har fået noget galt i halsen
ABC active body controle er ikke at finde på w211
Du har luftdrevne niveaudæmpere bagpå din bil alternativ airmatic som er luftben i alle 4 hjørner
Ahh det forklarer jo ligesom forvirringen! Doh

Jacob tak for hints! Den må en tur på lift, så jeg kan se om tandstangen lækker olie eller om armen på level sensoren er i stykker. Ellers går jeg ud fra at en trykmåling af servopumpen er næste logiske skridt.

Og tjek så lige om der olie nok på din servopumpe (sort beholder venstre side i front under motorafdækning)
ZOOM ZOOM.
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Re: Hydraulikproblemer med både servo og ABC

Indlæg af ulrikp »

Hydraulikolieniveauet er som det skal være. Prøvede at hælde lidt ekstra Pentosin 11S på, så det er 2-3mm over max, uden at det hjalp. Må hellere suge det ud igen, så jeg ikke ødelægger noget.

Havde den på liften idag for at inspicere tandstang og luftaffjedringen. Tandstangen så ganske fin ud. Den var rimelig ren og der var ingen olie at se. Begge manchetter var ok rene og intakte. Så er spørgsmålet om det næste logiske skridt er at skifte servopumpen? Alternativet, som jeg forstår det, er at få tryktestet systemet, hvilket skulle kunne fortælle om det er tandstang, rørføring eller selve pumpen. En renoveret pumpe koster ikke en bondegård og virker rimelig nem at skifte selv. Det koster formentligt mindre end en tryktest, så er lidt fristet til at prøve den vej.

Som sagt hænger den ca. 2,5cm i højre bagerste hjørne. Når venstre side hæver sig, forbliver højre side i uændret højde. Bilen har kun luftaffjedring på bagaksen, så er vist ikke airmatic. Jeg ledte og ledte efter en niveau-sensor, men kunne ikke finde en - heller ikke på foraksen til Xenon-lyset, som jeg ellers havde læst om. Er der nogle der kan bekræfte om der er niveau-sensor på modeller med luftaffjedring på bagaksen men ikke på foraksen? Højre luftfjeder så rimelig træt og rusten ud i forhold til venstre, så har på fornemmelsen at den simpelthen er færdig. Sprøjtede lidt sæbevand hist og pist, men kunne ikke komme til ventilerne på toppen, så så ingen bobler.

Alle inputs er meget kærkomne
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Besvar