dørmodul i venstre fordør

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Lars Hansen »

Hej Alle


Har via en STAR Diagnose fundet ud af, at dør modulet i venstre fordør er defekt, men er der nogen der kan fortælle nøjagtig hvad det modul gør ?

Jeg mener umiddelbart, at NÆSTEN alt virker som det skal, så hvad det er der er defekt på det dørmodul, er lidt "tåget" for mig.
Jeg har talt kort med Jacob fra JTC og hans besked var, at det modul styre alt hvad der er af elektronik i døren, men det er jo et vidt begreb, da der er en del forskellige ting og sager: Rudehejs, sæde elektronik og memory, spejl justering, bagklap åbner og sikkert en del jeg har glemt.

Jeg har fejl på mit "KEYLESS GO" som giver sig udslag i at det ikke virker til at låse døre op og i med kontakterne, men det har virket tidligere og så er dørene enkeltvis holdt op med at fungerer, som det sker når håndtagene svigter: Først højre fordør, siden højre bagdør. Derefter var det venstre fordør og sidst venstre bagdør og det hele over en periode på ca. 6 måneder.
Derudover oplever jeg ind imellem, at rattet ikke glider ned på plads når jeg sætter mig ind, men jeg har, sandt at sige, ikke kigget så meget i instruktions bogen og det kan sagtens være at jeg har overset noget og at rattet ikke glider ned fordi det ikke skal...

Bagklappen virker uden problemer, så antenne modulet (eller modulerne ?) virker fint og imorgen eller i overmorgen skal jeg hente nymalede og VIRKENDE "KEYLESS GO"-håndtag...DET glæder jeg mig MEGET til :lol:


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Alex B J »

Jeg ville bare udskifte det dørmodul og få et nyt tilpasset ,koster 20-30 euro .
Hvad fejlen lige gør kan være svært at definere ,men jeg havde en fejlkodet kontaktliste den med katastofeblink i ,det betød underlige fejl som ,forkert batteri spænding ,esp fejl ,lygter som hele tiden initialiserede og nogle andre fejl.
Det som jeg lige vil frem til er at en fejl et sted giver nogle andre ikke logiske andre steder ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Lars Hansen »

Hey Alex


Jamen jeg forestiller mig også at det nok er noget can- bus fejl, men jeg har det lidt "stramt" med at skifte et modul, bare fordi en tester siger, at det er defekt og man i øvrigt ikke kan se hvad det er der er defekt og hvad der firesager de fejl der opstår.

Nu skal jeg bare finde ud af, hvilket dørmodul der er monteret i netop min bil, for der er en del at vælge mellem og der er ingen grund til at kaste et forkert i :D


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Alex B J »

Heldigvis kan et opslag i epc eller en afmontering Af dørsiden give svar på det .,
Husk iøvrigt at dit nye dørmodul skal tilpasses bil
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Lars Hansen »

Hej Alex


Tilpasses = Kodes ?

Jeg skrev faktisk en PB til dig i lørdags, fordi jeg ved at du har adgang til MB EPC 8)


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: dørmodul i venstre fordør

Indlæg af Alex B J »

LarsHnasen skrev:Hej Alex


Tilpasses = Kodes ?

Jeg skrev faktisk en PB til dig i lørdags, fordi jeg ved at du har adgang til MB EPC 8)


MVH. Lars H
S211 E320 cdi 2008
Pudsigt har intet modtaget ...
Du må prøve igen så tjekker jeg i epc ..
Ja modul skal kodes,sætter du et ikke kodet i er alle funktioner døde inklusiv lys i knapper ...
Alternativ på min mail
Alexbjeppesen@post.cybercity.dk
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar