E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed

Alt vedrørende teknik
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed

Indlæg af Alex B J »

Martin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer :lol:
Jeg henter lige popcorn
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed

Indlæg af HN9200 »

Martin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer :lol:
Ud fra en kvantitativ analyse kan man sige at en 6cyl indeholder flere komponenter der kan slides og måske derfor være mindre driftsikker. Den betragtning er naturligvis støvsuget for alle andre variabler såsom kendte svagheder hos hhv OM651 og 642. At en 6cyl arbejder knap så meget ved et givent moment el. Hastighed og derfor ikke slides tilsvarende en 4cyl. Men det er fanemer en umulig diskussion - min OM651 4cyl har gået 380.000 den er som en ny bil at lytte på og køre i, måske endda mere velafstemt end en utilkørt spritny dieselmotor. Min har fået lavet dyser, kæde og strammere, og en hel del andet vedligehold. Men river noget fra sig i maskinens indre, ja så vil historien så være at min Mercedes motor kunne holde under 400k. Min svogers Seat satte en motor ved 140.000 km. Betyder det en VAG 1,9 tid ikke kan klare mere end 200.000? NEJ... diskussionen er hypotetisk! Som tømreren skriver, så kan man sq holde skidtet kørende lige så længe man gider. Knalder min motoren i morgen får den sq en ny sat i.Resten er for godt til at smide ud.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed

Indlæg af tømreren »

HN9200 skrev:Ud fra en kvantitativ analyse kan man sige at en 6cyl indeholder flere komponenter der kan slides og måske derfor være mindre driftsikker. Den betragtning er naturligvis støvsuget for alle andre variabler såsom kendte svagheder hos hhv OM651 og 642. At en 6cyl arbejder knap så meget ved et givent moment el. Hastighed og derfor ikke slides tilsvarende en 4cyl. Men det er fanemer en umulig diskussion - min OM651 4cyl har gået 380.000 den er som en ny bil at lytte på og køre i, måske endda mere velafstemt end en utilkørt spritny dieselmotor. Min har fået lavet dyser, kæde og strammere, og en hel del andet vedligehold. Men river noget fra sig i maskinens indre, ja så vil historien så være at min Mercedes motor kunne holde under 400k. Min svogers Seat satte en motor ved 140.000 km. Betyder det en VAG 1,9 tid ikke kan klare mere end 200.000? NEJ... diskussionen er hypotetisk! Som tømreren skriver, så kan man sq holde skidtet kørende lige så længe man gider. Knalder min motoren i morgen får den sq en ny sat i.Resten er for godt til at smide ud.
Gode betragtninger.

Godt indlæg.

Mon ikke 'Aliaz' nu har fået tilfredsstillende svar på sit spørgsmål.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: E350 6cyl vs E220 4cyl motor-holdbarhed

Indlæg af Prkdelta »

Alex B J skrev:
Martin_E320CDI skrev:Dr Watson vil gerne have forklaringen på , hvorfor en 6 cylinderet motor slides mere en 3 og 4 cylinderede motorer :lol:
Jeg henter lige popcorn



:mrgreen:
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Besvar