Ny heasunit

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Ny heasunit

Indlæg af Lars Hansen »

Hej Alle


Da jeg ikke gider at betale en formue for opdatering af comand NTG1, ny navi skive 2017, bluetooth til mobil og streaming og andre delikateser, tænker jeg at købe en ny headunit som passer ind i det eksisterende og som i design, minder om det jeg har nu.

Sidst jeg snakkede med nogen om det, var der ting som ikke helt virkede som nu, bl.a. navigations pilene i kombi instrumentet, men jeg kan se at der er sket en del på området og man kan nu købe can-bus boks til at sætte imellem enheden og bilen, så man bl.a kan bruge knapperne på rattet til at betjene anlægget med.

Er der nogen der har erfaring med disse, om hvad der er bedst og om de kan tilpasses noget af det eksisterende og originale forstærker-værk der er med LOGIC7 ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ny heasunit

Indlæg af Alex B J »

Du kan sagtens få adapter så den spiller over din mos ring ..
Det med betjening fra ratknapper kan også løses .
Men jeg er temmelig sikker på at det med piktogram visning i dit kombi ikke kan kombineres med en uorg enhed.
Hvis du ville opgradere til ntg 2,5 som giver bt og Hd navi ,men som desværre stadig er outdated ,kræver det ntg 2,5 agw og igen en 2,5 agw til sub da de er adskilt ..
Jeg syntes du mangler et prisindex mht hvad du vil bruge ..
Jeg vil mene dynavin er det som har de bedste features ,det koster hurtigt 5000kr .
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Ny heasunit

Indlæg af Lars Hansen »

Hmm...


Hvad er en mos ring ?

Jeg har ikke lyst til at "opgraderer" til comand NTG2.5 der allerede er forældet og slet ikke til den pris der forlanges for den slags.
I øvrigt er der ofte problemer med bluetooth opkobling med android basserede SMART-phones. Det ved jeg fordi jeg har et par kolleger der har original Mercedes bluetooth head units :-(

Jeg har ikke sat et niveau for nuværende. Det må komme når jeg har afsøgt og vurderet mine muligheder og jeg kommer meget hurtigt af med 5-6 kilo både ved opgradering af det jeg har og den navigation bliver ikke bedre, bare med de sidste nye trafikale ændringer.
Grafikken på navigationen er helt til hest på den comand NTG1 jeg har. Her burde Mercedes måske kigge lidt på BMW og det de tilbyder på den front.
Allerede da de introducerede DVD-baseret navigation i 2002, var det langt mere brugervenligt og med en meget bedre grafik og langt flere muligheder.

Med f.eks. en DYNAWIN eller andet i den retning, får jeg en tidsvarende navigation, tidsvarende muligheder for streaming, bluetooth, FM og DAB radio, TV-modtager til DVB-signaler, DVD, udgang til skærme ved bagsæder, internet og en masse andre smarte sager. Det sidste nye jeg har set, er bluetooth opkobling til OBD-funktioner, så man kan lave straks-diagnose hvis noget i bilen svigter.
Og alt det bliver ikke dyrere end hvis jeg opgraderer det jeg har eller køber en NTG2.5

Kan du se idéen ? ;-)
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ny heasunit

Indlæg af Alex B J »

Kan sagtens følge dig ,som jeg også skrev er ntg 2,5 outdated ..,
Mos ring er dine lyslerkabler til din agw bla
Du må ikke sammenligne mb med bmw navi ..på det punkt skrænter mb desværre især grafisk
Dynavin fås i en version til lyslederkabler eller optisk udgang ..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Ny heasunit

Indlæg af Lars Hansen »

Hvad er AGV ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ny heasunit

Indlæg af Alex B J »

Agw er din audiogateway som håndtere information fra dine optiske kabler og omsætter det til lyd.
Så i bund og grund en forstærker plus en del mere
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Ny heasunit

Indlæg af Lars Hansen »

Og det har jeg idag ?

Jeg har set et hav af forskellig "Mercedes"-anlæg af forskellig hævd og byrd og der er sgu mange smarte features og muligheder.
Jeg har hørt flere af dem og de lyder faktisk ikke særlig godt, men når man kobler det op med de eksisterende forstærkere, er det altså lige pludselig værd at have med at gøre ;-)

Jeg har dog ikke oplevet det med Mercedes-LOGIC7 men jeg har hørt det i BMW E39 med DSP og en E61 med Hi-fi LOGIC 7 og der var det bare vildt godt, selvom det var med de billige modeller, der bare har lidt flere smarte features end DYNAVIN

Tænker at det er i den retning jeg er på vej... ;-)
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: Ny heasunit

Indlæg af Alex B J »

Selvfølgelig har du audiogateway .
Iøvrigt skal du også være opmærksom på at mange af de underlige mærker har elendig fm modtagelse,dette fandt en bekendt ud af ,men igen ligegyldigt da han bare streamer radio via sin mobil
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar