Strøm til anhængertræk

Alt vedrørende teknik
Besvar
Climatec
Indlæg: 186
Tilmeldt: 19. mar 2016, 07:37

Strøm til anhængertræk

Indlæg af Climatec »

Hej

Vi har monteret et brugt Org. Svingbart træk på min kammerats bil en e320 w211.

Der har ikke tidligere været træk på. Men det monterede træk er kodet hos Mercedes i Esbjerg

Men vi kan ikke få lyset til at virke. Alle ledninger fra Sam til boksen er helt nye, ledninger fra boksen er målt ud og er ok.
Vi kan få venstre blik til at virke med en 2w penol pære ( det var hvad vi lige havde) og der er fast 12volt også ok men ikke andet.

Vi har bare målt med en måle instrument.

Kræver systemet en bestemt belastning for at virke. Og er det derfor i ikke kan aflæse noget med måle instrument?

Vi skiftede for et stykke tid siden alle lys på min trailer med LED og da vi satte det til min bil gik trailer lyset helt balistik, det blinkede som et stort lysshow, har hørt lidt om at man måske skal have en modstand i mellem. Nogen der har nogle erfaringer?
Mercedes A 180, Urban, Diesel aut. Lys og syn pakke, park assistent, mm. 2013
Mercedes E 320, V6, 4 zoner klima, læder, el sæder, massage sæde fører, Distronic, 2008
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Strøm til anhængertræk

Indlæg af JayZee »

Altså hvis trækket er kodet med systemet i bilen, mener jeg at I skal have specielle CAN-pærer i traileren således at systemet eks. viser at højre baglygte (på traileren) er sprunget! Men men I burde jo kunne få lys i lamperne - de vil blot give fejl!
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar