W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Alt vedrørende teknik
Besvar
hosantoga
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:16

W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Indlæg af hosantoga »

Jeg har en W211 E320 (benzin) fra 2004, som jeg er meget glad for.

Siden jeg fik den har jeg manglet at kunne koble min telefon op via bluetooth. I midterkonsollen er en fast installeret enhed til en gammel nokia telefon, men den er ikke meget bevendt som den er. Jeg har søgt lidt rundt omkring og fundet ud af, at man åbenbart kan få en enhed til at montere i den enhed som så giver bluetooth adgang. Mener den hedder ViseeO MBU-3000.

Jeg havde egentlig tænkt mig at skaffe en, men begyndte så at overveje, om det er bedre at kigge efter en anden comand enhed, som også inkluderer navigation når nu jeg alligevel skal i gang. Jeg har dog ikke meget forstand på dette, hvorfor jeg håber der var nogen herinde, som måske havde forslag til, hvad der virker og hvad jeg skal holde mig fra?

Vil jo som Mercedes ejer helst holde det originalt Mercedes, men måske der findes bedre alternativer. Jeg har fundet et sted, der tilbyder en original enhed inkl. installation til kr. 7.500 ( http://www.skillingbro.dk/udstyr/telefon-haandfri/ ) dog uden yderligere information.

Håber der er nogen, som har nogle gode tips/forslag.

På forhånd tak
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Indlæg af Alex B J »

Hvis du er til originalt hvilket jeg sagtens kan forstå og ønsker at bibeholde din piktogram visning i dit kombi fra din radio,skal det være originalt..
Udskift til ntg 2,5 igen en gammel outdated enhed,dog med hd og bt indbygget, som ikke lever op til nutidens std,iøvrigt kræver det andre forstærkere hvis din bil hk logic 7 monteret..
Alternativ er der dynavin som giver dig det meste af nyeste,dog uden piktogram visning og ratbetjening(hvad jeg kan forstå)..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
hosantoga
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:16

Re: W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Indlæg af hosantoga »

Alex B J skrev:Hvis du er til originalt hvilket jeg sagtens kan forstå og ønsker at bibeholde din piktogram visning i dit kombi fra din radio,skal det være originalt..
Udskift til ntg 2,5 igen en gammel outdated enhed,dog med hd og bt indbygget, som ikke lever op til nutidens std,iøvrigt kræver det andre forstærkere hvis din bil hk logic 7 monteret..
Alternativ er der dynavin som giver dig det meste af nyeste,dog uden piktogram visning og ratbetjening(hvad jeg kan forstå)..
Alex, tak for svar.

Jeg er ret sikker på jeg ikke har hk logic. Dynavin er et udmærket alternativ. Som jeg lige kan finde frem til, så skulle det fungere med både visning i display og ratbetjening. På hjemmesiden står i hvert fald:

1. Steering wheel remote control integration
2. Multifunctional display (MFD+) integration
3. Onboard clock Synchronization function integration
4. Virtual parking track line integration

Kilde: http://www.dynavin.com/products/n6_mbe.php

Jeg må tænke over hvor "original" jeg vil være :-)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Indlæg af Alex B J »

Jamen det er da bare et plus at det er fuldt integrerbart
hosantoga skrev:
Alex B J skrev:Hvis du er til originalt hvilket jeg sagtens kan forstå og ønsker at bibeholde din piktogram visning i dit kombi fra din radio,skal det være originalt..
Udskift til ntg 2,5 igen en gammel outdated enhed,dog med hd og bt indbygget, som ikke lever op til nutidens std,iøvrigt kræver det andre forstærkere hvis din bil hk logic 7 monteret..
Alternativ er der dynavin som giver dig det meste af nyeste,dog uden piktogram visning og ratbetjening(hvad jeg kan forstå)..
Alex, tak for svar.

Jeg er ret sikker på jeg ikke har hk logic. Dynavin er et udmærket alternativ. Som jeg lige kan finde frem til, så skulle det fungere med både visning i display og ratbetjening. På hjemmesiden står i hvert fald:

1. Steering wheel remote control integration
2. Multifunctional display (MFD+) integration
3. Onboard clock Synchronization function integration
4. Virtual parking track line integration

Kilde: http://www.dynavin.com/products/n6_mbe.php

Jeg må tænke over hvor "original" jeg vil være :-)
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: W211 2004 - Comand med navigation og bluetooth

Indlæg af JayZee »

Prøv evt. her:

https://www.commandonline.co.uk/

eller

www.adaptech.dk (i Farum)
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Besvar