R320 GO OR NO-GO ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Arne Sørensen
Indlæg: 37
Tilmeldt: 5. mar 2014, 21:42

R320 GO OR NO-GO ?

Indlæg af Arne Sørensen »

Hej. Lige et kort spørgsmål. Er en R320 2006-8 go or nogo?? Er der generelle problemer med dem, eller er det en fin bil sådan en, lige som andre modeller i de årgange ? Er der noget man skal holde sig fra?
Mb e220 2008 stc. car sølv
Mb Vito 113 extra lang W639 årg 11/2010
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: R320 GO OR NO-GO ?

Indlæg af Alex B J »

Jeg skal ikke gøre mig super klog i r klassen ..
Dog har min nabo en 2007 med 160000 på klokken 320 cdi ,som aldrig har slået en skid forkert ..
Han syntes selv det er kongevogn ..
Jeg syntes at du glemmer en ret væsentlig detalje ,hvordan mht km stand på det du er på udkig efter...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Sessal3
Indlæg: 102
Tilmeldt: 30. maj 2013, 19:37
Geografisk sted: fyn

Re: R320 GO OR NO-GO ?

Indlæg af Sessal3 »

Har kørt en del i R320 fra 08 nu gået 160.xxx km da min kammerat har en
synes det er en lækker vogn med masser af plads, men hold nu fast de har skiftet alverdens i den bil , haft en del el fejl baglygter , bagklapsensor, ovs samt mekanisk som luftundervogn og meget andet, om de er uheldige ved jeg ikke men er en tung vedligeholdeses bil kontra en e klasse feks plus den koster 12.xxx i afgift om året også

men jeg kan godt lide at køre den og den højde man sidder i
pullman
Indlæg: 130
Tilmeldt: 18. mar 2016, 06:03

Re: R320 GO OR NO-GO ?

Indlæg af pullman »

Sessal3 skrev:Har kørt en del i R320 fra 08 nu gået 160.xxx km da min kammerat har en
synes det er en lækker vogn med masser af plads, men hold nu fast de har skiftet alverdens i den bil , haft en del el fejl baglygter , bagklapsensor, ovs samt mekanisk som luftundervogn og meget andet, om de er uheldige ved jeg ikke men er en tung vedligeholdeses bil kontra en e klasse feks plus den koster 12.xxx i afgift om året også

men jeg kan godt lide at køre den og den højde man sidder i
R Klassen er en fantastisk køremaskine og køber man en gebraucht kan man få ekstrem meget bil for pengene, hvis du tager en udstyrsmodel med fuld airmatic så vær forberedt på at der på et tidspunkt skal skiftes nogle dyre komponenter i undervognen, R klassen er ganske tung, og derfor opstår der hurtigere slitage på undervognen og bøsninger..

hvis du vælger en 4 matic så kan de have en tendes til at gå i de forreste knokkelled..

Og ja som mange andre mercedes modeller så kan der være problemer med elektronikken i bagklappen da fugt kan trænge ind, dog er denne fejl ikke særligt relateret til r klassen det er mere et mercedes problem...
Besvar