P2359

Alt vedrørende teknik
Besvar
Briand de la Motte
Indlæg: 80
Tilmeldt: 3. dec 2012, 13:04

P2359

Indlæg af Briand de la Motte »

Hvad er der galt med pis-lorte-bil?
Den er begyndt at gå i nødprogram med ovennævnte fejlkode.
Det skal tilføjes (ved ikke om det har noget med sagen at gøre), at den hvæser lidt fra et sted inde bag indsugningsmanifolden.
- Både med luft og lidt oile. - Men det har den gjort mere end et halvt år.
Værkstedet er helt i hegnet og gætter på alle mulige forskellige ting, men kan ikke finde fejlen.
Hvor skal de starte fejlsøgningen?
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Mercedes Sprinter 315 CDi Aut. Chassis 3,5T. Årg. '06 W906
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: P2359

Indlæg af Alex B J »

Og lige den fejl kender jeg en som har haft på en sprinter ..
Det hed anden turbo pga vtg funktionen var kokset til/slidt
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: P2359

Indlæg af SHC »

Briand de la Motte skrev:Hvad er der galt med pis-lorte-bil?
Den er begyndt at gå i nødprogram med ovennævnte fejlkode.
Det skal tilføjes (ved ikke om det har noget med sagen at gøre), at den hvæser lidt fra et sted inde bag indsugningsmanifolden.
- Både med luft og lidt oile. - Men det har den gjort mere end et halvt år.
Værkstedet er helt i hegnet og gætter på alle mulige forskellige ting, men kan ikke finde fejlen.
Hvor skal de starte fejlsøgningen?

Der er et par idéer i linket herunder:
https://sprinter-source.com/forum/showt ... hp?t=10052

Jeg havde en boost failure på min w212 for et halvt år siden - det var afgangsslangen fra turboen der var flækket.

Hilsen Steen
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: P2359

Indlæg af JayZee »

Fundet dette på et udenlandsk forum:

P2359 is a code for boost pressure control maximum exceeded. First thing is to check your EGR and vacuum lines. Other than that, it could possibly be the MAF sensor, the turbo, or the catalytic converter.
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Briand de la Motte
Indlæg: 80
Tilmeldt: 3. dec 2012, 13:04

Re: P2359

Indlæg af Briand de la Motte »

Hej,

Tak for Jeres svar.
Med dem i hovedet tog jeg Gær Det Selv værkstedet i går aftes.
Det hjalp mig desværre ikke tættere til målet.
Fik en tid hos Mercedes til fejludlæsning i nat, blot for at finde fejlen.
Det endte med, at jeg lod dem lave den også.
Den havde selvfølgelig flere fejl, men 2 af dem mente de kunne udløse nødprogrammet.
Det var en utæt vakuumdåse på turboen og en defekt lambdasonde før kat'en.
Jeg kørte derfra lidt før kl. 6 i morges, og har ikke haft nødprogram efterfølgende.
Så må vi se om det holder til en langtur i morgen...
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Mercedes Sprinter 315 CDi Aut. Chassis 3,5T. Årg. '06 W906
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: P2359

Indlæg af flychr »

hej
hvad måtte du slippe i regning for rep!
chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Briand de la Motte
Indlæg: 80
Tilmeldt: 3. dec 2012, 13:04

Re: P2359

Indlæg af Briand de la Motte »

flychr skrev:hej
hvad måtte du slippe i regning for rep!
chr
5150,- for fejludlæsning og udskiftning af de to dele.
Tror vist nok det blev lidt en specialpris fordi nogen var kommet til at opgive noget forkert.
Bl.a. havde nogen glemt at oplyse om nattillæg.
- Men det var vist ikke overvældende meget rabat jeg fik i forhold til normalprisen.
Med venlig hilsen
Briand de la Motte
Mercedes Sprinter 315 CDi Aut. Chassis 3,5T. Årg. '06 W906
Besvar