Side 1 af 1

P2359

: 9. feb 2017, 13:37
af Briand de la Motte
Hvad er der galt med pis-lorte-bil?
Den er begyndt at gå i nødprogram med ovennævnte fejlkode.
Det skal tilføjes (ved ikke om det har noget med sagen at gøre), at den hvæser lidt fra et sted inde bag indsugningsmanifolden.
- Både med luft og lidt oile. - Men det har den gjort mere end et halvt år.
Værkstedet er helt i hegnet og gætter på alle mulige forskellige ting, men kan ikke finde fejlen.
Hvor skal de starte fejlsøgningen?

Re: P2359

: 9. feb 2017, 14:12
af Alex B J
Og lige den fejl kender jeg en som har haft på en sprinter ..
Det hed anden turbo pga vtg funktionen var kokset til/slidt

Re: P2359

: 9. feb 2017, 18:18
af SHC
Briand de la Motte skrev:Hvad er der galt med pis-lorte-bil?
Den er begyndt at gå i nødprogram med ovennævnte fejlkode.
Det skal tilføjes (ved ikke om det har noget med sagen at gøre), at den hvæser lidt fra et sted inde bag indsugningsmanifolden.
- Både med luft og lidt oile. - Men det har den gjort mere end et halvt år.
Værkstedet er helt i hegnet og gætter på alle mulige forskellige ting, men kan ikke finde fejlen.
Hvor skal de starte fejlsøgningen?

Der er et par idéer i linket herunder:
https://sprinter-source.com/forum/showt ... hp?t=10052

Jeg havde en boost failure på min w212 for et halvt år siden - det var afgangsslangen fra turboen der var flækket.

Hilsen Steen

Re: P2359

: 10. feb 2017, 08:38
af JayZee
Fundet dette på et udenlandsk forum:

P2359 is a code for boost pressure control maximum exceeded. First thing is to check your EGR and vacuum lines. Other than that, it could possibly be the MAF sensor, the turbo, or the catalytic converter.

Re: P2359

: 10. feb 2017, 08:54
af Briand de la Motte
Hej,

Tak for Jeres svar.
Med dem i hovedet tog jeg Gær Det Selv værkstedet i går aftes.
Det hjalp mig desværre ikke tættere til målet.
Fik en tid hos Mercedes til fejludlæsning i nat, blot for at finde fejlen.
Det endte med, at jeg lod dem lave den også.
Den havde selvfølgelig flere fejl, men 2 af dem mente de kunne udløse nødprogrammet.
Det var en utæt vakuumdåse på turboen og en defekt lambdasonde før kat'en.
Jeg kørte derfra lidt før kl. 6 i morges, og har ikke haft nødprogram efterfølgende.
Så må vi se om det holder til en langtur i morgen...

Re: P2359

: 11. feb 2017, 14:09
af flychr
hej
hvad måtte du slippe i regning for rep!
chr

Re: P2359

: 11. feb 2017, 20:59
af Briand de la Motte
flychr skrev:hej
hvad måtte du slippe i regning for rep!
chr
5150,- for fejludlæsning og udskiftning af de to dele.
Tror vist nok det blev lidt en specialpris fordi nogen var kommet til at opgive noget forkert.
Bl.a. havde nogen glemt at oplyse om nattillæg.
- Men det var vist ikke overvældende meget rabat jeg fik i forhold til normalprisen.