Opdatering af command online S212

Alt vedrørende teknik
Besvar
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Opdatering af command online S212

Indlæg af Hr-Laursen »

Hej alle. Jeg har en S212 med Command online fra 2013. Jeg spurgte Einar Hessel hvad det ville koste at få opdateret til nyeste software version og tror sgu han sagde 2600kr! (Jeg tror jeg blev lidt chorkeret) Og han kunne ikke fortælle mig hvad jeg ville få for de penge. Nye funktioner eller andet. Er der nogen der ved om det kan gøres billigere, syntes det lyder MEGET dyrt. Derudover skal min navigation opdateres så der ryger liger 1600kr med mindre det kan gøres billigere, vel og mærket lovligt.

Er det overhovedet muligt at få CarPlay til Command online uden at skifte headunit?

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Mark
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af Hr-Laursen »

Slet ingen der kan hjælpe???
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af JayZee »

Det er prisen hvis det skal købes ved MB - alternativet er at finde "noget" på de hjemmesider der ender på .ru 8)
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af Hr-Laursen »

Men er der et sted hvor det oplyses hvad man får for pengene? Syntes det virker helt ude i hampen at skulle betaler 2600.- for noget man måske ikke kan se eller mærke giver en forskel. Og hvis Mercedes ikke kan fortælle hvad man får for de 2600kr hvem fa'en kan så?
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af asej »

Hr-Laursen skrev:Men er der et sted hvor det oplyses hvad man får for pengene? Syntes det virker helt ude i hampen at skulle betaler 2600.- for noget man måske ikke kan se eller mærke giver en forskel. Og hvis Mercedes ikke kan fortælle hvad man får for de 2600kr hvem fa'en kan så?
Det kan de helt sikkert også, de gider bare ikke - så skal de til at sætte sig ind i hvilken version du har allerede, og finde en changelog fra hovedkvarteret, og så læse alle de ting igennem der strækker sig fra din version til den nyeste. Og det er jo arbejde - og besværligt.
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
Brugeravatar
JayZee
Indlæg: 287
Tilmeldt: 4. mar 2014, 13:16
Geografisk sted: Svendborg

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af JayZee »

Min gamle Comand fra 2007 (i min E320) er "så vidt jeg ved" ikke blevet opdateret - og naturligvis er den ikke helt på højde med dagens moderne biler - 10 års udvikling kan ses/mærkes. Jeg ved ikke om den kan opdateres og hvis den kan er jeg ikke sikker på at det vil give den store forskel - skærmen bliver jo ikke pludseligt HD, eller navi bliver i 3D :cry:
Jeg har fået opdateret kortene og tror nok at den laver update af firmware samtidigt.
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af asej »

JayZee skrev:Min gamle Comand fra 2007 (i min E320) er "så vidt jeg ved" ikke blevet opdateret - og naturligvis er den ikke helt på højde med dagens moderne biler - 10 års udvikling kan ses/mærkes. Jeg ved ikke om den kan opdateres og hvis den kan er jeg ikke sikker på at det vil give den store forskel - skærmen bliver jo ikke pludseligt HD, eller navi bliver i 3D :cry:
Jeg har fået opdateret kortene og tror nok at den laver update af firmware samtidigt.
Enig - jeg tror at de software udviklere de har primært bruges til at udvikle ting til nye modeller, ikke til at lave nye features til ældre modeller. Så med mindre man har et specifikt problem som man ved er løst i en nyere version ville jeg i hvert fald ikke bruge penge på det.

"If it works, don't fix it" :D
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
morten03
Indlæg: 39
Tilmeldt: 26. sep 2015, 17:24

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af morten03 »

Jeg har ligeledes en S212 fra 2013.

Jeg fik opdateret den via den gratis omgang inden bilen fyldte 3 år.

Her kunne jeg se at selve kortet var opdateret med nye veje og flere bygninger i 3D. Normalpris hos MB CPH er vist "kun" 13-1600 kr.
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Opdatering af command online S212

Indlæg af Hr-Laursen »

Der var bare tale om at der MÅSKE ville komme en opdatering hvor Apple CarPlay ville blive tilgængeligt. Det ville kunne få mig til at smide pengene for at få set opdateret. Ellers må jeg nøjes med at få opdateret kortene. Det er bare irriterende at de ikke videreudvikler til deres ældre modeller. Modsat computere må man forventer at en bil i den prisklasse har en længere levetid.
Besvar