Motorproblemer med 300E PROBLEMET ER LØST
- Administrator
- Site Admin
Motorproblemer med 300E PROBLEMET ER LØST
Hej igen
Som jeg tidligere har beskrevet har jeg stor problemer med min 300 E og nu har jeg importeret et komplet indsprøjningssystem minus kontrolboks fra Tyskland men det hjalp ikke på mine problemer....... skulle der være nogen der har et godt råd vil jeg tage imod det med kyshånd [/b]
Som jeg tidligere har beskrevet har jeg stor problemer med min 300 E og nu har jeg importeret et komplet indsprøjningssystem minus kontrolboks fra Tyskland men det hjalp ikke på mine problemer....... skulle der være nogen der har et godt råd vil jeg tage imod det med kyshånd [/b]
Senest rettet af Administrator 26. jan 2008, 13:36, rettet i alt 1 gang.
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Motorproblemer med 300E
Hej MB 300E.
Har du checket benzin trykket fra benzinpumpen og arbejder din nye mængdefordelers måleplade let og er fritgående fra yderstilling til yderstilling? den styre en plongel op og ned i mængefordeleren og det er denne plongel der afgør hvor meget brændstof der ledes videre til dyserne. Hvis kompression, tænding og mængdefordeler er ok, er det en god ide at kontrollere om benzintrykket er iorden.
Det er rigtigt som V6 CDI skriver, Man skal gå slavisk igennem tingene
Håber du for gang i den snart!
Hilsen Stig
Har du checket benzin trykket fra benzinpumpen og arbejder din nye mængdefordelers måleplade let og er fritgående fra yderstilling til yderstilling? den styre en plongel op og ned i mængefordeleren og det er denne plongel der afgør hvor meget brændstof der ledes videre til dyserne. Hvis kompression, tænding og mængdefordeler er ok, er det en god ide at kontrollere om benzintrykket er iorden.
Det er rigtigt som V6 CDI skriver, Man skal gå slavisk igennem tingene
Håber du for gang i den snart!
Hilsen Stig
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Har du prøvet at hive stikket af fra styre-enheden? Hvis den kører bedre uden styre-enheden så er det sikkert en el-fejl. Så behøver du nemlig ikke bruge krudt på alt mulig andet!MB 300E skrev:Hvordan kontrolere man den plongel ? nej jeg har ikke kontroleret benzintrykket.... jeg ved godt at den arbejder med et højt tryk
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Hej igen.
På KE Jetronic bruges måleværdierne fra
1. Kølevandstemperatur føler
2. Gasspjæld potentiometer
3. lampda føler
primært til at styre brændstoftrykket i mængdefordeleren.
Drosselklappens placering i venturien afgør mængden af brændstof der ledes til dyserne, men ved at ændre trykket ledes der en øget mængde brændstof til dyserne for at kompensere for at motoren er kold.
Der sidder også et print i luftfilterboksen som er forbundet til drosselklappens arm, den fortæller computeren om klappens placering, denne værdi bruges primært til at udjævne accelerations huller som opstår når du pludseligt træder speederen godt ned.
Hilsen Stig
God Jul
På KE Jetronic bruges måleværdierne fra
1. Kølevandstemperatur føler
2. Gasspjæld potentiometer
3. lampda føler
primært til at styre brændstoftrykket i mængdefordeleren.
Drosselklappens placering i venturien afgør mængden af brændstof der ledes til dyserne, men ved at ændre trykket ledes der en øget mængde brændstof til dyserne for at kompensere for at motoren er kold.
Der sidder også et print i luftfilterboksen som er forbundet til drosselklappens arm, den fortæller computeren om klappens placering, denne værdi bruges primært til at udjævne accelerations huller som opstår når du pludseligt træder speederen godt ned.
Hilsen Stig
God Jul
- Administrator
- Site Admin
- Administrator
- Site Admin
Ups selvfølgelig
I topstykket sidder der en temp. føler der fortæller kontrolboksen temp . på motoren... Den føler ændre modstanden efter hvor varm motoren er.
Ved -20 grader er modstanden 30.000 ohm og ved +100 er den 200 ohm.
Dvs. jo koldere motor jo mere benzin.
Efter kyndig vejledning fra Stig Andersen her fra klubben pillede jeg føleren ud og prøvede føleren i en gryde med vand. Der viste sig flere udfald af modstanden mellem +45 og +80 grader !!!! altså har føleren fortalt boksen at motoren var mega kold og derfor " druknet " motoren.
Efter udskiftning kørte bilen som ny........

I topstykket sidder der en temp. føler der fortæller kontrolboksen temp . på motoren... Den føler ændre modstanden efter hvor varm motoren er.
Ved -20 grader er modstanden 30.000 ohm og ved +100 er den 200 ohm.
Dvs. jo koldere motor jo mere benzin.
Efter kyndig vejledning fra Stig Andersen her fra klubben pillede jeg føleren ud og prøvede føleren i en gryde med vand. Der viste sig flere udfald af modstanden mellem +45 og +80 grader !!!! altså har føleren fortalt boksen at motoren var mega kold og derfor " druknet " motoren.
Efter udskiftning kørte bilen som ny........