C220 automatgear skifter periodisk ikke op. FIXET!
: 28. feb 2017, 18:00
Hej forum.
Jeg forsøgte at søge på dette men ved ikke lige hvilke søge ord der dækker.
Håber der er nogen der kan gi et tip.
Min C220 har i et par dage haft en mærkelig fejl. Når jeg kører fx i kø eller langsomt hen mod et kryds og så accelerer op, skifter den ikke op (blir i 1ste. Første gang den gjorde det var det i 3. eller 4.). Jeg kan ikke skifte mellem C og S og symbolet for D (og S/C) i instrumentbordet er væk!
Det er nu sket 3 gange på 2 dage.
Jeg stopper så og vil sætte den i P men vælgeren kommer ikke forbi N. Først når jeg har slukket motoren kan jeg sætte den i P.
Når jeg så fjerner nøglen, sætter den i igen og starter, kører den som den skal.
I dag har jeg tjekket gearolien (den blev skyllet for ca 6000km siden) og den står præcis på max (ved 80C).
Olien er Fuchs (den anbefalede til gearkassen).
Jeg fjernede minus på batteriet i nogle minutter og efter det var monteret igen lavede jeg en adaptive reset.
Jeg ved ikke endnu om det har hjulpet.
Generelt skifter den silkeblødt! Når fejlen er der og jeg sætter den i D (fra N) gir det et lille ryk/klonk hvilket det normalt ikke gør.
Er der nogen der har en idet om hvad problemet skyldes?
Hilsen
Erich
Jeg forsøgte at søge på dette men ved ikke lige hvilke søge ord der dækker.
Håber der er nogen der kan gi et tip.
Min C220 har i et par dage haft en mærkelig fejl. Når jeg kører fx i kø eller langsomt hen mod et kryds og så accelerer op, skifter den ikke op (blir i 1ste. Første gang den gjorde det var det i 3. eller 4.). Jeg kan ikke skifte mellem C og S og symbolet for D (og S/C) i instrumentbordet er væk!
Det er nu sket 3 gange på 2 dage.
Jeg stopper så og vil sætte den i P men vælgeren kommer ikke forbi N. Først når jeg har slukket motoren kan jeg sætte den i P.
Når jeg så fjerner nøglen, sætter den i igen og starter, kører den som den skal.
I dag har jeg tjekket gearolien (den blev skyllet for ca 6000km siden) og den står præcis på max (ved 80C).
Olien er Fuchs (den anbefalede til gearkassen).
Jeg fjernede minus på batteriet i nogle minutter og efter det var monteret igen lavede jeg en adaptive reset.
Jeg ved ikke endnu om det har hjulpet.
Generelt skifter den silkeblødt! Når fejlen er der og jeg sætter den i D (fra N) gir det et lille ryk/klonk hvilket det normalt ikke gør.
Er der nogen der har en idet om hvad problemet skyldes?
Hilsen
Erich